پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

عرضه مرغ به‌صورت بسته‌بندي در چهارمحال و بختياري محدود و ممنوع شد

کد خبر: 155696 تاریخ انتشار: 1400/01/10
نمایش: 2521
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در حال حاضر مرغ در دو نوبت صبح و عصر در بازار توزيع مي‌شود، گفت: تا اطلاع ثانوي عرضه مرغ به‌صورت بسته‌بندي محدود و ممنوع مي شود، اين تصميم براي کنترل قيمت و آرامش بازار اتخاذ شده است.
الله‌کرم نصيري ۱۰ فروردين ‌ماه در جلسه ستاد تنظيم بازار کشور که به‌صورت ويدئو کنفرانس با حضور رئيس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در اين جلسه مسائل و مشکلات مربوط به حوزه بازار در سطح وزارتخانه‌ها بررسي و راهکارهاي لازم اتخاذ شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بايد ستاد تنظيم بازار استان از گذشته فعال تر باشد، افزود: بازرسي از بازار از ۲۸ اسفند ماه در استان تشديد شد که برخي از دستگاه‌هاي نظارتي همکاري خوبي داشتند و برخي نيز در اين موضوع کم‌ کار بودند، اين دستگاه‌ها بايد نسبت به گذشته حضورشان در بازار پر رنگ‌تر باشد.

وي با اشاره به اينکه شب گذشته حدود ۱۵۰ تن مرغ در کشتارگاه‌هاي چهارمحال و بختياري کشتار شده است، تصريح کرد: اين ميزان مازاد بر نياز خانوارهاي استان است و نبايد به‌هيچ عنوان کمبودي بابت اين کالا در استان وجود داشته باشد، اما به‌ علت کمبود مرغ در استان مجاور بخشي از اين مرغ خارج مي‌شود که بايد جلوي انحراف در توزيع گرفته شود.

نصيري تاکيد کرد: سازمان تعزيرات حکومتي چهارمحال و بختياري به سرعت پرونده‌هاي تخلف از جمله احتکار، گران‌فروشي، توزيع خارج از شبکه و ... در حوزه مرغ را تعيين تکليف و نتيجه را اعلام کند، همچنين با متخلفان برابر قانون برخود شود، تخلفات فروشگاه‌هاي عرضه مرغ قابل بخشش نيست.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: دو ميليون جوجه‌ريزي در مرغداري‌هاي استان انجام شده و ۳۵۰ هزار تن مرغ نيز آماده کشتار است، بايد بمنظور جلوگيري از هرگونه تخلف، راستي‌آزمايي از توليد تا کشتار در دستور کار قرار بگيرد، همچنين يک برنامه زمانبندي براي کشتار مرغ تا ۱۵ ارديبهشت آماده شود.

وي با بيان اينکه در حال حاضر مرغ در دو نوبت صبح و عصر در بازار توزيع مي‌شود، يادآور شد: تا اطلاع ثانوي عرضه مرغ به‌صورت بسته‌بندي محدود و ممنوع مي شود، اين تصميم براي کنترل قيمت و آرامش بازار اتخاذ شده است، زيرا بسياري از دهک‌هاي خانواري توان خريد مرغ بسته‌بندي شده را ندارند.

نصيري افزود: در حال حاضر مرغ گرم به وفور در بازار وجود دارد، بنابراين از توزيع مرغ منجمد خودداري شود و مرغ‌هاي منجمد در صورت داشتن تاريخ انقضا براي شرايط حساس و ماه مبارک رمضان ذخيره‌سازي شوند، همچنين تدابير لازم براي تامين کالاي اساسي در ماه مبارک رمضان بايد انديشيده شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص توزيع ميوه شب عيد، گفت: کمتر از ۹۰ تن ميوه شب عيد تاکنون به فروش نرسيده است، تدابيري انديشيده شود تا اين ميزان با قيمت يارانه‌اي و کمتر از نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده برسد.

وي با بيان اينکه طبق اعلام ستاد تنظيم بازار کشور ذخاير استراتژيک برخي از کالاها در چهارمحال و بختياري پايين است، عنوان کرد: در اسرع وقت بايد تدابير لازم براي ورود و تامين اين کالاها به استان انجام شود.

نصيري در پايان با اشاره به اينکه در حال حاضر با کمبود روغن در بازار چهارمحال و بختياري مواجه هستيم، عنوان کرد: کارخانه نهان گل در حال حاضر توليد روغن را متوقف کرده است، اين موضوع در اين شرايط به هيچ عنوان قابل پذيرش نيست و بايد با اين کارخانه برخورد لازم صورت بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07