پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

عمليات تعويض خطوط لوله نفت در ميانکوه اردل از خرداد آغاز مي‌شود

کد خبر: 155734 تاریخ انتشار: 1400/01/19 23:05:12
نمایش: 2875
اخبار
️مديرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران از تعويض پنج هزار و ۸۰۰ متر از خطوط لوله نفت منطقه سخت گذر اردل در خرداد ماه سال جاري خبر داد.
قاسم عرب يارمحمدي روز پنجشنبه در نشست بررسي مشکلات آلودگي نفتي منطقه ميانکوه شهرستان اردل افزود: مسير خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه شهرستان اردل داراي مخاطراتي است و بنا بر مطالعاتي که براي تغيير مسير لوله انجام شد به اين جمع ‌بندي رسيديم که از نظر فني امکان تغيير مسير وجود ندارد و مسير فعلي بهترين مسير عبور لوله است.

وي ادامه داد: اما براي ايمني خط لوله و جلوگيري از خطر رانش زمين در منطقه، مقرر شد تا پنج هزار و ۸۰۰ متر از مسير خط لوله که در محدوده خطر قرار دارد را تعويض و ايمن‌سازي کنيم.

عرب يارمحمدي با بيان اينکه تعويض خطوط لوله در ۲ مرحله انجام مي‌گيرد، تصريح کرد: مرحله نخست از ابتداي خرداد ماه از سوي شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران با تامين ۵۰ ميليارد تومان اعتبار انجام مي‌گيرد.

مديرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران ادامه داد: مرحله دوم به طول يک هزار و ۸۰۰ متر است که به سبب زمين‌شناسي منطقه و سخت‌گذر بودن، بايد از سوي پيمانکار مجرب انجام گيرد که پس از مرحله نخست فرايند اجرايي آن را فراهم مي‌کنيم.

عرب يارمحمدي در ادامه از پرداخت يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان خسارت به مردم منطقه خبر داد وگفت: اين خسارت‌ها براي مواردي که از سوي پاسگاه منطقه تاييد شده است مي باشد.

وي به اقدامات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران در پي شکستگي لوله نفت در آذر ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: اگر چه اين حادثه صدمات جاني نداشت اما يک ميليون و ۸۰۰ هزار ليتر نفت از لوله خارج شد که با تلاش هاي انجام شده بيش از ۷۰ درصد نفت خام از منطقه جمع‌آوري شد.

گفتني است، نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان اردل در ۲ دهه گذشته براي چهارمين بار در روز يکشنبه ۲۳ آذر سال ۱۳۹۹ بر اثر شکستگي خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستاي گندمکار رخ داد.  

اين حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضي اطراف آن به طول ۶ کيلومتر شده است که در پي آن برخي مناطق نيز به سبب پخش گاز ناشي از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزي شد که با تلاش نيروهاي امدادي و آتش‌نشاني يک روز پس از اين حادثه به طور کامل مهار شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07