پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
دبير ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري

تلاش عوامل اجرايي انتخابات چهارمحال و بختياري تحقق مشارکت حداکثري است

کد خبر: 156047 تاریخ انتشار: 1400/03/08 23:09:43
نمایش: 2029
اخبار
دبير ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري با اشاره به در پيش بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تمام تلاش عوامل اجرايي انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در اين استان تحقق حضور حداکثري و گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي راي است.
ملک‌محمد قربان‌پور روز شنبه در نشست با خبرنگاران استان چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: انتخابات شوراهاي اسلامي در ۶۵۹ شهر و روستاي اين استان شامل۶۱۶ روستا و ۴۳ شهر برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي در ۶۱۶ روستاي چهارمحال و بختياري افزود: از اين تعداد ۵۶۷ روستا داراي جمعيت زير يک‌هزار و ۵۰۰ نفر با شوراهاي سه نفره و ۴۹ روستا داراي جمعيت بالاي يک‌هزار و ۵۰۰ نفر با شوراهاي پنج نفره هستند.

قربان‌پور به برگزاري انتخابات ششمين دوره شوراهاي اسلامي در ۴۳ شهر چهارمحال و بختياري اشاره و تصريح کرد: از اين تعداد۲ شهر شهرکرد و بروجن با جمعيت بالاي ۵۰ هزار نفر داراي شوراهاي هفت نفره و ۴۱ شهر با جمعيت زير ۵۰ هزار نفر داراي شوراهاي پنج نفره هستند.

وي با اشاره به نام‌نويسي ۹۳۳ نفر براي رقابت در شوراهاي اسلامي شهرها و سه هزار و ۸۱۱ نفر براي رقابت در انتخابات شوراهاي اسلامي روستاهاي استان يادآور شد: از اين تعداد ۹۲ درصد داوطلبان شهرها و ۹۵ درصد داوطلبان روستاها تاييد صلاحيت شدند.

مديرکل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات کشوري استانداري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: ۱۵ خرداد ماه جاري نتايج نهايي داوطلبان شوراهاي اسلامي شهرها و ۱۶ خرداد ماه امسال اسامي قطعي داوطلبان شوراهاي اسلامي روستاهاي استان اعلام خواهد شد.

وي گفت: داوطلبان ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه جاري به‌ مدت هفت روز براي تبليغات فرصت دارند.

قربان‌پور به همزماني برگزاري ششمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا با سيزدهمين دوره رياست جمهوري به‌ صورت همزمان در سراسر کشور اشاره و تاکيد کرد: داوطلبان رياست جمهوري از هفتم تا ۲۶ خرداد ماه جاري به‌ مدت ۲۰ روز فرصت دارند تا نسبت به تبليغات ستادي خود اقدام کنند.

وي افزود: ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري براي برگزاري انتخابات ۱۴۰۰ به وزارت کشور پيشنهاد داده تا يک‌هزار و ۱۶۴ شعبه در اين استان فعال باشد.

قربان‌پور اظهار داشت: انتخابات ششمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در شهرهاي شهرکرد و لردگان به‌طور کامل الکترونيکي برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به شيوع ويروس کرونا و لزوم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ گفت: روش‌هاي تبليغاتي داوطلبان و نامزدهاي حاضر در اين انتخابات متنوع و مختلف است.

مديرکل دفتر امور سياسي، انتخابات و تقسيمات کشوري استانداري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: فرمانداران شهرستان‌هاي ۱۰ گانه استان مکلفند به‌عنوان روساي ستاد مقابله با ويروس کرونا و شوراي تامين شهرستان، از هرگونه تبليغات در فضاهاي سربسته جلوگيري کنند.

قربان‌پور تصريح کرد: در انتخابات سال‌جاري هرگونه راه‌اندازي کارناوال‌هاي انتخاباتي ممنوع است و نيروي انتظامي نسبت به اعمال جريمه‌هاي قانوني بر اساس ثبت پلاک خودروهاي حاضر در اين برنامه‌ها اقدام مي‌کند.

وي يادآور شد: تبليغات انتخاباتي در فضاهاي روباز با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي، استفاده از ماسک، در نظر گرفتن هشت مترمربع فضاي فيزيکي به ‌ازاي هر نفر و پيش بيني درهاي ورودي و خروجي کافي، مانعي ندارد.

دبير ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري اظهار داشت: ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و ساير دستگاه‌هاي اجرايي داراي سالن‌ها و فضاهاي روباز در استان مکلف شدند تا مکان‌هاي خود را به نامزدهاي انتخاباتي معرفي کنند.

وي گفت: جلسه‌هاي داخلي ستادهاي تبليغاتي نامزدهاي انتخابات ۱۴۰۰ در شهرهاي با وضعيت رنگ‌بندي قرمز از لحاظ شيوع ويروس کرونا، حداکثر با ۱۵ نفر در شهرهاي نارنجي با حداکثر ۲۰ نفر و در شهرهاي زرد با حداکثر ۳۰ نفر قابليت برگزاري دارد.

قربان‌پور به لزوم مشارکت گسترده و حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي اشاره و تاکيد کرد: در اين راستا تمهيداتي مانند ارائه اينترنت رايگان، طراحي و اجراي اپليکيشن راي ‌يافت با هدف حضور در شعبه‌هاي خلوت در شرايط شيوع ويروس کرونا و برگزاري انتخابات در فضاي باز پيش‌بيني شده است.

وي يادآور شد: انجام اقدامات اعتماد بخش و اميدبخش با هدف افزايش مشارکت مردم در برگزاري انتخابات ۱۴۰۰ مورد توجه تمامي مسوولان، دست‌اندرکاران و گروه‌هاي مختلف باشد.

قربان‌پور اظهار داشت: فراهم کردن زمينه‌هاي برگزاري انتخابات امن و سالم با رقابت و مشارکت بالا در دستور کار تمامي دست‌اندرکاران برگزاري انتخابات قرار دارد.

وي گفت: انتظار مي‌رود رسانه‌هاي گروهي در افزايش حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي و بالا رفتن مشارکت عمومي مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ نقش‌ آفريني کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07