پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

۱۰شعبه سيار اخذ راي از بيماران کرونا در چهارمحال‌ وبختياري پيش‌بيني شد

کد خبر: 156122 تاریخ انتشار: 1400/03/22
نمایش: 2554
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به در نظر گرفتن يک شعبه سيار براي اخذ آراي بيماران مبتلا به ويروس کرونا در هر يک از شهرستان‌هاي ۱۰ گانه استان گفت: با توجه به آمار بيماران، امکان افزايش اين تعداد شعب وجود دارد.
جعفر مرداني روز شنبه در نشست قرارگاه عملياتي ستاد استاني مقابله با کرونا افزود: اسامي بيماران کرونايي سرپايي و بستري به تفکيک شهرستاني از طرف دانشگاه علوم پزشکي در اختيار ستاد انتخاباتي استان قرار خواهد گرفت و بر اساس آن براي اخذ آراي اين افراد برنامه‌ريزي انجام مي‌شود.

وي با تاکيد بر ۲ اصل سلامت و مشارکت در ستاد انتخابات کشور تصريح کرد: کميته نظارت بر فعاليت ستادهاي تبليغاتي نامزدها با مسئوليت فرمانداران و با حضور دانشگاه علوم پزشکي، نيروي انتظامي، بسيج و هلال‌احمر و ديگر دستگاه‌هاي ذي‌ربط در شهرستان‌ها به سرعت تشکيل خواهد شد و به ‌صورت روزانه بر روند اجراي ضوابط قانوني در خصوص رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي در ستادهاي تبليغاتي نظارت مي‌کند.

مرداني يادآور شد: به منظور نظارت بر اجراي دستورالعمل‌هاي بهداشتي مبارزه با کرونا در زمان برگزاري انتخابات، به پيشنهاد شوراي نگهبان يکي از اعضاي شعب اخذ راي از ميان نيروهاي هلال‌احمر يا شبکه بهداشت انتخاب خواهد شد تا به صورت مستمر موضوع تامين سلامت در شعب را پيگيري کند.

وي همچنين به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته براي انجام تست کرونا از اعضاي شعب اخذ راي و ديگر عوامل اجرايي انتخابات در سه روز مانده به ۲۸ خرداد و فعال شدن سامانه ماسک براي رهگيري بيماران کرونايي در زمان اخذ راي در شعب اشاره کرد و گفت: بايد شرايط به گونه‌اي فراهم شود که مردم با اطمينان خاطر در شعب اخذ راي حضور يافته و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

مرداني اظهار داشت: ممنوعيت تردد شبانه همچنان برقرار است و اعضاي ستادهاي تبليغاتي نامزدها بايد علاوه بر رعايت اين محدوديت نسبت به اجراي برنامه‌ها در فضاي باز و تهويه مناسب مکان و فاصله‌گذاري اجتماعي به صورت دقيق‌تر برنامه‌ريزي کنند چرا که در صورت تخلف از اين موارد با آن‌ها به صورت قانوني برخورد خواهد شد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در ادامه با اشاره به اينکه هفت شهرستان چهارمحال و بختياري در  وضعيت نارنجي شيوع کرونا قرار گرفته‌اند، افزود: شواهدي از شيوع ويروس کروناي هندي و آفريقايي در استان خوزستان وجود دارد که با توجه به هم‌جواري اين استان با چهارمحال و بختياري و احتمال وقوع موج پنجم بايد دقت نظر بيشتري درباره تشديد نظارت‌ها براي رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در استان انجام شود.

وي به افزايش ورود خودروهاي ناوگان عمومي در قالب تورهاي گردشگري به استان در هفته اخير اشاره و تصريح کرد: شرايط شيوع کرونا در چهارمحال و بختياري به ويژه در شهرستان‌هاي گردشگر پذير بسيار شکننده است از اين رو تا زماني که وضعيت در اين شهرستان‌ها در حالت نارنجي قرار داشته باشد از ورود تورهاي گردشگري ممانعت خواهد شود و هيچ‌گونه خدماتي به مسافران ارائه نمي‌شود.

مرداني با انتقاد از سهل‌انگاري و عادي انگاري وضعيت شيوع کرونا در استان يادآور شد: لازم است همچنان خبرهاي مربوط به کرونا در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشته باشد و آگاهي‌هاي لازم در اين مورد به مردم ارائه شود.

وي از نيروي انتظامي خواست تا با همکاري بسيج و فرماندهي سپاه نظارت‌ها در مبادي ورودي استان را تشديد کند و افزود: گزارش‌هاي دريافتي نشان مي‌دهد ضريب رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در کانون‌هاي گردشگري، آرامستان ها، جايگاه‌هاي سوخت و بانک‌ها کاهش يافته است که اين موضوع زنگ خطري براي بروز احتمالي موج پنجم کرونا در استان به شمار مي‌رود و لازم است دستگاه‌هاي مربوطه روند بازديدها و نظارت‌ها را با دقت بيشتري دنبال کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07