پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

پروتکلهاي بهداشتي در شعب اخذ راي رعايت شود

کد خبر: 156138 تاریخ انتشار: 1400/03/25
نمایش: 2753
اخبار
️استاندار چهارمحال بختياري با اشاره به در پيش بودن انتخابات و دعوت از مردم به حضور حداکثري در اين انتخابات و با تاکيد بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در شعب اخذ راي، گفت: اولويت برگزاري انتخابات در استان با فضاي باز است.
اقبال عباسي شامگاه سه‌شنبه در ستاد استاني مقابله با ويروس کرونا در چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: فعاليت شعبه‌هاي اخذ راي در اين استان با اولويت فضاهاي باز و چيدمان ميزها با رعايت تمامي پروتکل‌هاي بهداشتي، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاري اجتماعي خواهد بود.

وي افزود: تمامي ۲۲ هزار نفر عوامل اجرايي برگزاري انتخابات ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختياري واکسن کرونا دريافت خواهند کرد.

عباسي با تاکيد از پرهيز تجمعات، تصريح کرد: براي پيشگيري از شيوع موج پنجم کرونا در استان بايد براي جامعه ايجاد حساسيت شود تا تعطيلي‌ها و مرگ و مير ناشي از آن تکرار نشود.

وي يادآور شد: برگزاري هرگونه تجمع و مراسم مختلف مرتبط با انتخابات خارج از چهارچوب ابلاغي، عروسي و عزاداري ممنوع است و فرمانداران موظف به رصد و نظارت بيشتر در اين راستا هستند.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: مقررات مرتبط با رنگ‌بندي شيوع ويروس کرونا در تمامي نقاط استان مشخص بوده و رعايت آن الزامي است.

وي گفت: رسانه‌ها نسبت به اطلاع‌رساني در خصوص رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاري اجتماعي اقدام کنند.

عباسي به ممنوعيت تبليغات انتخاباتي در پنجشنبه هفته جاري اشاره و تاکيد کرد: مسوولان برگزاري انتخابات از هرگونه تبليغ و برگزاري مراسم در اين روز جلوگيري کنند.

وي افزود: در هر شهرستان يک صندوق سيار براي جمع‌آوري آراي مبتلايان به ويروس کرونا در نظر گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: دستگاه هاي متولي استان از روز چهارشنبه تا پس از برگزاري انتخابات، نظارت بر بازار به‌ ويژه نانوايي‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها، فضاهاي سبز، کانون‌هاي تفريحي، توريستي، گردشگري، دستگاه‌هاي اجرايي و مکان‌هاي عمومي به‌ خصوص در مناطق با رنگ‌بندي نارنجي از نظر شيوع ويروس کرونا را تشديد کنند.

وي يادآور شد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکي استان، بيشترين کانون شيوع ويروس کرونا همچنان مربوط به دورهمي‌هاي خانوادگي و ابتلاي خوشه‌اي خانواده‌ها به اين ويروس است.

عباسي اظهار داشت: تردد اتوبوس‌ها در هر استان بايد با صدور بليت از پايانه مبدأ به پايانه مقصد باشد و حضور اتوبوس‌هايي با مسافراني در قالب گردشگر، ممنوع است و مجاز نيست.

وي فعاليت بيشتر نيروي انتظامي چهارمحال و بختياري در اين بخش و برخورد با متخلفان را ضروري دانست و گفت: فرمانداران، بخشداران، ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، علوم‌پزشکي و نيروي انتظامي در مقابله با شيوع ويروس کرونا و برخورد با متخلفان احتمالي در اين حوزه احساس مسووليت بيشتري داشته باشند.

گفتني است؛ بر اساس آخرين رنگ‌بندي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، سه شهرستان کوهرنگ، خانميرزا و بن در وضعيت زرد و ساير شهرستان‌هاي استان در وضعيت نارنجي شيوع کرونا قرار دارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07