پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

۲ اولويت پژوهشي در چهارمحال وبختياري به مقابله با موادمخدر اختصاص يابد

کد خبر: 156205 تاریخ انتشار: 1400/04/08
نمایش: 2644
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با گرامي‌داشت هفته قوه قضاييه و ياد و خاطره شهيد بهشتي و ۷۲ تن از يارانش به‌ويژه شهيد رحمان استکي و همچنين شهداي عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال‌جاري ۲ طرح اولويت‌دار پژوهشي در استان به حوزه مقابله با مواد مخدر اختصاص داده شود.
اقبال عباسي شامگاه سه‌شنبه در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تاکيد کرد: يکي از اين طرح‌ها به بررسي عوامل اعتياد بانوان و طرح ديگر به شناسايي اقدامات و راهکارهاي مقابله با اعتياد اختصاص يابد.

وي افزود: شناسايي عوامل مؤثر در گرايش افراد جامعه به‌خصوص بانوان به استفاده از مواد مخدر و راهکارهاي پيشگيري از آن بايد در تحقيق و پژوهش‌هاي علمي مورد بررسي قرار گيرد.

رييس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري تصريح کرد: براي تحقيق و پژوهش در حوزه مبارزه با مواد مخدر بايد امکانات، تجهيزات و اعتبارات بيشتري اختصاص داده شود.

وي يادآور شد: براي موفقيت‌هاي بيشتر در عرصه مقابله با مواد مخدر بايد ايجاد مراکز فرهنگي، افزايش سطح سواد، ايجاد اشتغال قبل، حين و بعد از اعتياد، سخت کردن دسترسي به مواد مخدر، اشاعه و تقويت معنويت در جامعه و خانواده‌ها، توصيه‌ به جامعه و خانواده‌ها براي کنترل فرزندان، مردمي و همگاني کردن مبارزه با مواد مخدر، استفاده از تجربه ‌هاي موفق در سطوح بين‌المللي و پُررنگ کردن حس مسووليت در رسانه‌ها ضروري است.

عباسي اظهار داشت: ارتقاي کمي و کيفي وضعيت آگاهي‌بخشي به خانواده‌ها، آموزش و مشاوره در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر در دستور کار تمامي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در چهارمحال و بختياري قرار گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07