پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
️معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور:

شرکت‌هاي دانش‎‌بنيان کشور ۳۰۰ هزار ميليارد تومان فروش داشتند

کد خبر: 156338 تاریخ انتشار: 1400/05/05
نمایش: 2402
اخبار
️معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري با اشاره به فعاليت حدود هفت هزار شرکت دانش‌‎بنيان در کشور، گفت: اين شرکت‌ها ۳۰۰ هزار ميليارد تومان فروش داشتند.
سورنا ستاري روز سه‌شنبه در آيين افتتاح مراکز رشد و نوآوري شهرستان‌هاي بروجن و لردگان، کانون شکوفايي خلاقيت آموزشکده فني پسران و واگذاري زمين به شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنيان استان چهارمحال و بختياري افزود: بيش از ۳۵۰ هزار دانش‌آموخته نخبه و محقق در شرکت‌هاي دانش‌بنيان کشور فعال است.

وي با بيان اينکه ارزش‎‌افزوده فعاليت‌هاي علمي و فناورانه بسيار بيشتر از فروش نفت است، اظهار داشت: اگر بتوان بخش خصوصي را به طرز مناسبي وارد فعاليت‌هاي فناورانه و ايجاد شرکت‌هاي دانش‌‎بنيان کرد زيست‌بوم مناسبي شکل مي‌گيرد که در پرتو آن مي‌توان به رشد و توسعه اقتصادي رسيد.

وي با اشاره به نظرات مختلفي که در حوزه رشد و توسعه جوامع مطرح مي‌شود، تصريح کرد: در برهه‌اي از زمان بر امکانات سخت‌افزاري تاکيد مي‌شد و در برهه ديگر بر توسعه نرم‌افزاري تمرکز شد اما در سال‌هاي اخير جوامع به اين نتيجه رسيده‌اند که توسعه يک مفهوم فرهنگي است و تا زماني که فرهنگ توسعه شکل نگيرد نمي‌توان انتظار رشد و توسعه اقتصادي داشت.

معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري ادامه داد: اين فرهنگ بايد بين همه ارکان جامعه به ويژه دانشگاه، پارک علم و فناوري، مراکز صنعتي و تصميم‌گيرنده استان‌ها ايجاد شود.

ستاري با تاکيد بر اينکه دستاوردهاي علمي تا زماني که در زندگي محسوس نباشد از ارزش لازم برخوردار نيست، اظهار داشت: مردم بايد دستاوردهاي علمي را به اشکال مختلف در زندگي خود احساس کنند و در نهايت هزينه‌هايي که در حوزه آموزش و پژوهش مي‌شود بايد اثر خود را در رشد اقتصادي کشور بگذارد.

وي ايجاد زيست‌بوم مناسب در حوزه تحقيقات علمي و فناورانه را منوط به مشارکت بخش خصوصي دانست و گفت: بايد زمينه‌اي فراهم شود تا نسبت سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به دولت ۱۰ به يک باشد.

ستاري در ادامه زيرساخت‌ها و ظرفيت‌هاي علمي و فناوري استان چهارمحال و بختياري را مطلوب ارزيابي کرد و گفت: اگرچه فعاليت‌هاي پارک علم و فناوري در اين استان دير شروع شد اما در طول سال‌هاي اخير زيرساخت‌هاي خوبي ايجاد شده است که مي‌توان با محوريت پارک علم و فناوري زمينه مناسبي براي ايجاد ارزش افزوده از فعاليت‌هاي علمي و تحقيقاتي فراهم کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07