پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

بازگشايي مدارس تابع مصوبات ستاد ملي مقابله با کرونا است

کد خبر: 156500 تاریخ انتشار: 1400/06/09
نمایش: 2378
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: طبق آخرين مصوبه ستاد ملي مقرر شد در مهرماه مدارس به‌صورت غيرحضوري بازگشايي شوند و سپس در ماه آبان مدارس حضوري شوند، امکان تغيير اين تصميم باتوجه به شرايط شيوع کرونا وجود دارد.
اقبال عباسي ۹ شهريورماه در جلسه شوراي آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با اشاره به اهميت ريشه‌کن کردن بي‌سوادي، اظهار کرد: براي دسترسي به آمار بي‌سوادي و پيگيري بحث سوادآموزي اين افراد راه‌هاي مختلفي وجود دارد، آموزش و پرورش مي‌تواند از طريق مراکز بهداشت و دهياري‌ها به آمار افراد بي‌سواد در روستاها دسترسي پيدا کند، همچنين ثبت‌احوال نيز مي‌تواند آمار موردنياز را در اختيار اين مجموعه قرار دهد، اما قطعا نمي‌توان به تمامي اين افراد دسترسي پيدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: براي ريشه‌کن کردن بي‌سوادي بايد راهکار عملياتي ارائه داد تا بتوان بر اساس راهکارهاي پيشنهادي برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داد، هر مشکلي که مطرح مي‌شود براي حل آن مشکل بايد درخواست‌ها به صورت شفاف ارائه شود.

وي با اشاره به وضعيت مدارس روستاهاي منطقه محروم منطقه ديناران، گفت: در اين روستاها به‌علت صعب‌العبور بودن و تعداد کم دانش‌آموزان امکان احداث مدارس وجود ندارد، بنابراين مي‌توان به اين دانش‌آموزان در قالب مدارس عشايري خدمات ارائه دهيم.

عباسي با تاکيد بر اينکه بايد آمار دقيق دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل و دانش‌آموزاني که در يکسال اخير ترک تحصيل کرده‌اند، جمع‌آوري شود، بيان کرد: امکان دارد باتوجه به غيرحضوري شدن مدارس و آموزش آنلاين برخي از دانش‌آموزان به‌علت نبود امکانات و وضعيت معيشتي خانواده از تحصيل در اين ايام بازمانده باشند، بايد براي بازگشت به تحصيل اين دانش‌آموزان برنامه‌ريزي صورت بگيرد.

وي افزود: معلمان در ايام شيوع ويروس کرونا و آموزش آنلاين زحماتشان بيش‌تر از ايام آموزش حضوري در مدارس بود، خوشبختانه ساماندهي خوبي در بحث آموزش مجازي در چهارمحال و بختياري صورت گرفت، اما بهترين شيوه آموزش قطعا حضوري است.

عباسي خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس مزاياي بسيار خوبي دارد، دانش‌آموزان با حضور در مدارس مسائل تربيتي و اجتماعي را فرا مي‌گيرند، آموزش به شيوه مجازي آسيب‌ و هزينه‌هاي بسياري دارد و سال‌هاي متمادي طول مي‌کشد تا اين آسيب‌ها جبران شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07