پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

واکسيناسيون کارکنان واحدهاي توليدي در چهارمحال و بختياري انجام مي‌شود

کد خبر: 156530 تاریخ انتشار: 1400/06/16
نمایش: 2198
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص واکسيناسيون کارگران واحدهاي توليدي در استان، گفت: اختياراتي به ستاد کروناي استان و دانشگاه علوم پزشکي در اين خصوص تفويظ شده است، در وهله اول اولويت واکسيناسيون با نيروهاي واحدهاي توليدي بزرگ است.

اقبال عباسي ۱۶ شهريورماه در ديدار با تعاونگران برتر چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه نمي‌توان تمامي مشکلات موجود در حوزه اداره تعاوني‌ها را متوجه سياست‌هاي دولت دانست، اظهار کرد: دولت و مجلس با انتخاب مردم تشکيل شده است، بايد ببينيم که تعاوني‌ها و اعضاي آن‌ها تا چه اندازه توانسته‌اند در انتخاب دولتمردان و نمايندگان مجلس تاثيرگذار باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: طبق وعده‌ها بايد ۲۵ درصد توسعه اقتصادي کشور توسط تعاوني‌ها در برنامه ششم محقق مي‌شد، اما اين اتفاق رخ نداده است، تعاوني‌ها مي‌توانند نقش موثري در کاهش فقر، افزايش رفاه و بيکاري داشته باشند و بستر رانت و فساد را جمع کنند.

وي با تاکيد بر اينکه اقتصاد و درآمدهاي کنوني دولت وابسته به درآمدهاي نفتي، صادرات غيرنفتي و مالياتي است، گفت: بايد تعاوني‌ها در حوزه‌هاي نفت و گاز فعال شوند.

عباسي بيان کرد: در طول ۳۰ سال گذشته تعاوني‌ها از نظر کمي رشد قابل توجهي داشته‌اند، اما از نظر کيفي شاهد رشد تعاوني‌ها نبوده‌ايم، عموما تعاوني‌هاي روستايي که فعاليت خود را قبل از پيروي انقلاب اسلامي در کشور آغاز کرده‌اند در بين مردم شناخته شده هستند و هم‌چنان در روستاها و شهرها به مردم خدمات ارائه مي‌دهند و سوددهي خوبي نيز دارند، در طول اين سه دهه نتوانستيم تعاوني‌هايي با کيفيت تعاوني‌هاي روستايي راه‌اندازي کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در اقتصاد وابسته به نفت، دولت‌ نياز به تشکيل تعاوني را به‌صورت ملموس احساس نکرده است، خاطرنشان کرد: در بحث تشکيل تعاوني‌ها فرهنگ مشارکت از اهميت بالايي برخوردار است، بايد فرهنگ تجميع سرمايه‌هاي خُرد براي انجام کارهاي بزرگ در بين آحاد مردم تقويت شود تا در نهايت اين سرمايه‌ها به سودآوري برسد.

وي اضافه کرد: تا زماني‌که يک فرد توانمند به‌عنوان مديرعامل يک تعاوني توسط اعضا انتخاب نشود، قطعا سرمايه‌هاي تجميع شده در آن تعاوني به سوددهي نخواهد رسيد و پس از مدتي آن تعاوني متلاشي مي‌شود، بنابراين در وهله اول و قبل از تشکيل تعاوني اعضا بايد توجيه شوند.

عباسي عنوان کرد: پس از تشکيل تعاوني و انتخاب يک فرد توانمند براي اداره آن تعاوني، دولت نيز مي‌تواند در مباحثي مانند آموزش، تزريق سرمايه و حمايت نقش‌آفرين باشد، اگر تعاوني به سوددهي برسد، قطعا سايرين نيز براي عضويت رغبت بيش‌تري خواهند داشت.

لازم به  ذکر است، در اين آئين ۱۴ طرح تعاوني همزمان با سراسر کشور به‌صورت ويدئو کنفرانس با حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و معاون اول رئيس‌جمهور در چهارمحال و بختياري افتتاح و به بهره‌برداري رسيد، همچنين از تعاونگران برتر استان با حضور استاندار تجليل به‌عمل آمد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07