پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

نبايد در رفع محدوديت‌ها تعجيل کنيم

کد خبر: 156532 تاریخ انتشار: 1400/06/17
نمایش: 2000
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه در بازگشايي و رفع محدوديت‌هاي کرونايي بايد با احتياط عمل کنيم، گفت: وضعيت شيوع بيماري کرونا شکننده است، بنابراين تا زماني‌که وضعيت شيوع بيماري در استان به ثبات نرسيده است، نبايد در رفع محدوديت‌ها تعجيل کنيم.
اقبال عباسي ۱۷ شهريورماه در جلسه ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه روند شيوع بيماري کرونا در استان نزولي شده است، اظهار کرد: براي عبور از اين موج کادر بهداشت و درمان و دستگاه‌هاي متولي زحمات زيادي کشيده‌اند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان اين استان بهترين عملکرد را در مديريت بيماري کرونا باوجود کمبودها و امکانات محدود نسبت به ساير استان‌ها داشته است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: مسئولان اين استان در طول سال‌هاي اخير در بحران‌هايي مانند سيل، چالش آب، کرونا، سقوط هواپيماي ترکيه‌اي و ... عملکرد خوبي داشته‌اند و اجازه ندادند اين بحران‌ها به معضل و بحران اجتماعي تبديل شود، اما متاسفانه در سطح کلان به استان‌هايي که در بحران‌ها موج‌هاي بلندتري را ايجاد مي‌کنند و باعث بار اضافه بر دوش کشور مي‌شوند، توجه بيش‌تري صورت مي‌گيرد.

عباسي افزود: استان‌هاي بزرگ کشور در بحث حوزه بهداشت و درمان از امکانات بالاتري نسبت به چهارمحال و بختياري برخوردار هستند، اما باوجود اين امکانات و تجهيزات درماني و بيمارستاني نتوانستند عملکرد خوبي در مديريت بيماري داشته باشند، قطعا دستيابي به اين موفقيت در بحث مديريت بيماري کرونا مديون ايثارگري کادر بهداشت و درمان است و بايد وزارتخانه به اين موضوع توجه ويژه داشته باشد و اين زحمات ديده شود.

عباسي با بيان اينکه ميزان شيوع بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري در پيک پنجم نسبت به ساير پيک‌ها بالاتر بود، خاطرنشان کرد: يکي از مهم‌ترين دلايل اين مسئله به‌علت آب و هواي متعادل اين استان و فرصت‌هاي گردشگري است که باعث ورود حجم بالاي مسافر به اين استان و انتشار ويروس شد، اين مسئله در استان‌هاي مجاور از جمله خوزستان و اصفهان وجود نداشت، همچنين تعداد بيماران زمينه‌اي در اين استان بالا بود و اين موضوع باعث افزايش موارد بدحال مبتلا به کرونا شد.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص بحث واکسيناسيون کارکنان واحدهاي توليدي بزرگ و ادارات در استان، گفت: بايد واکسيناسيون واحدهاي توليد بزرگ از جمله کارخانه سيمان، پتروشيمي، واحدهاي توليد فولاد، توليد آرد و شيرخشک پگاه در اولويت قرار بگيرد، در بحث ادارات نيز تنها در شرايط فعلي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان در اولويت واکسيناسيون باشند، فعلا ضرورتي براي واکسيناسيون کارمندان ساير ادارات وجود ندارد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد با افرادي که پروتکل‌هاي بهداشتي را نقض مي‌کنند، برخورد جدي صورت بگيرد، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها رفتار ناقضان پروتکل‌هاي بهداشتي را تقبيح کنند و افرادي که پروتکل‌ها را رعايت مي‌کنند نيز مورد تشويق قرار بگيرند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: باشگاه‌هاي ورزشي مي‌توانند با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و تشديد نظارت‌ها فعاليت خود را آغاز کنند، مکان بايد داراي تهويه مناسب و به ازاي هر ۱۵ متر يک نفر مي‌تواند در محل حضور پيدا کند، براي برگزاري مسابقات ورزشي نيز نياز به کسب مجوز از ستاد کرونا است.

وي در پايان در خصوص واکسيناسيون اصناف، توضيح داد: صاحبان اصناف جزو افرادي هستند که روزانه با تعداد زيادي از افراد برخورد دارند، بنابراين واکسيناسيون اين قشر ضرورت دارد، در جلسه آينده ستاد استاني بيماري کرونا در اين خصوص تصميم‌گيري خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07