پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

راه‌اندازي مرکز ماده ۱۶ ترک اعتياد در چهارمحال و بختياري ضروري است

کد خبر: 156546 تاریخ انتشار: 1400/06/21
نمایش: 2520
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه امسال ۲۰۵ معتاد با حکم قضايي به کمپ‌هاي ترک اعتياد ارجاع داده شدند، گفت: راه‌اندازي مرکز ماده ۱۶ ترک اعتياد در استان ضروري است و نامه‌نگاري و پيگيري لازم براي راه‌اندازي اين مرکز انجام شود.
اقبال عباسي روز يکشنبه در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان افزود: فعال شدن مرکز ماده ۱۶ در استان نياز به مکاتبه‌ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي دارد تا بتوان با فعال شدن اين مرکز، معتادان متجاهر را ساماندهي کرد.

وي گفت : محل‌هاي عمومي و تفريحي در استان نبايد مرکز تجمع معتادان باشد و نيروي انتظامي و شهرداري‌ها بايد بر اين امر نظارت بيشتر داشته باشند.

عباسي افزود، مردم استان نيز مي‌توانند همگام و همراه با مسوولان و مقامات انتظامي با منطق و احساس مسئوليت، از تجمع معتادان در مکان‌هاي عمومي جلوگيري کنند.

وي بر ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و حرفه‌آموزي براي معتادان بهبود يافته و افرادي که در کمپ‌هاي ترک اعتياد حضور دارند، تاکيد کرد و افزود: ايجاد اشتغال براي اين افراد زمينه بازگشت مجدد به اعتياد را کاهش مي‌دهد.

عباسي اظهار داشت: براي نظارت بيشتر بر فعاليت کمپ‌هاي ترک اعتياد استان بايد تيمي با همکاري اداره‌کل بهزيستي، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نيروي انتظامي، دفتر امور اجتماعي استانداري يا فرمانداري مربوطه تشکيل شود تا در مراحل مختلف از مراکز ترک اعتياد استان بازرسي بعمل آمده و مسائل و مشکلات اين مراکز جمع‌بندي شود.

وي اظهار داشت: نيروي انتظامي استان نيز براي ساخت آزمايشگاه مواد مخدر و آغاز ساخت ايست و بازرسي در محورهاي ترانزيتي و گلوگاه‌هاي استان پيگيري داشته باشد.

عباسي تصريح کرد، سال گذشته براي احداث ايستگاه‌ ايست و بازرسي در سطح استان ۱۰ ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده بود که لازم است عمليات اجرايي اين طرح‌ آغاز و براي تکميل آن اعتباراتي از محل‌هاي مختلف درنظر گرفته شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07