پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

۳۵ طرح اولويت‌دار پژوهشي در چهارمحال و بختياري بررسي و تعيين شد

کد خبر: 156547 تاریخ انتشار: 1400/06/21
نمایش: 2518
اخبار
️کارگروه آموزش، پژوهش و فناوري چهارمحال‌ و بختياري روز يکشنبه در نشستي ۳۵ طرح اولويت‌دار پژوهشي اين استان را از ميان ۱۴۵ طرح پيشنهادي انتخاب، بررسي و براي اجرا در سال جاري تعيين کرد.
استاندار چهارمحال و بختياري ۲۱ شهريورماه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوري و نوآوري اين استان با بيان اينکه تعريف محورهاي پژوهشي براي جهت‌دهي به طرح‌هاي پيشنهادي ضروري است، گفت: طرح‌هايي که براي اجرا گزينش و نهايي مي‌شود بايد به معناي واقعي پژوهشي، کاربردي و قابل‌ سنجش باشند.

اقبال عباسي با بيان اينکه طرح‌هاي ميداني و اثرگذار در اولويت تصويب و اختصاص اعتبار قرار دارند، افزود: لازم است مطالعات پژوهشي به ارائه راهکارهاي عملي منتهي شود تا بتوان با استفاده از اين راهکارها، بخشي از مشکلات موجود در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي را رفع کرد و برنامه‌ريزي‌هاي دقيق‌تري را براي آينده در نظر گرفت.

وي ايجاد اشتغال و توسعه کارآفريني را به عنوان يکي از اولويت‌هاي مهم پژوهشي در چهارمحال و بختياري نام برد و تصريح کرد: با وجود فراهم شدن امکانات زيرساختي در روستاها، همچنان در برخي مناطق، مهاجرت به شهرها و حاشيه‌نشيني در حال افزايش است که نبود شغل و بيکاري جوانان روستايي را مي‌توان به عنوان اصلي‌ترين علت اين مهاجرت‌ها بيان کرد، از اين رو اجراي طرح‌هاي پژوهشي و کاربردي که زمينه را براي توسعه اشتغال در استان فراهم مي‌کند بايد در راس قرار گيرد.

عباسي بر ادامه اجراي طرح جامع نياز آبي بخش‌هاي مختلف استان در حوضه کارون و تکميل آن تاکيد کرد و يادآور شد: اين طرح به عنوان يک سند علمي معتبر قابل استناد براي تعيين صحيح حقآبه‌هاي حوضه آبريز کارون خواهد بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07