پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

محدوديت سني براي تزريق واکسن افراد بالاي ۱۸ سال وجود ندارد

کد خبر: 156594 تاریخ انتشار: 1400/06/30
نمایش: 2251
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه محدوديت سني براي تزريق واکسن افراد بالاي ۱۸ سال وجود ندارد، گفت: واکسن به اندازه کافي در استان موجود است، واجدين شرايط تزريق واکسن در اسرع وقت به مراکز تزريق واکسن در استان مراجعه و واکسن کرونا را دريافت کنند تا هرچه سريعتر شاهد پوشش کامل واکسيناسيون در استان باشيم، کاهش رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي وضعيت را شکننده مي‌کند.
جعفر مرداني ۳۰ شهريورماه در جلسه قرارگاه عملياتي ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه با اقدامات صورت گرفته روند شيوع بيماري کرونا در پيک پنجم نزولي شده است، اظهار کرد: متاسفانه ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در استان ۵۰ درصد است و باتوجه به کاهش رعايت پروتکل‌ها در هفته‌هاي اخير در کشور و بالتبع آن در استان وضعيت فعلي شکننده است و امکان افزايش آمار ابتلا وجود دارد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: اگر مردم بحث واکسيناسيون و رعايت کامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي را جدي نگيرند، امکان ورود به پيک بعدي با سرد شدن هوا در هفته‌هاي آينده وجود دارد، مردم هم‌چنان بايد به رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي ترغيب شوند.

وي با بيان اينکه محدوديت سني براي تزريق واکسن افراد بالاي ۱۸ سال در چهارمحال و بختياري برداشته شده است، گفت: واکسن به اندازه کافي در استان موجود است، واجدين شرايط تزريق واکسن در اسرع وقت به مراکز تزريق واکسن در استان مراجعه و واکسن کرونا را دريافت کنند تا هرچه سريعتر شاهد پوشش کامل واکسيناسيون در استان باشيم، باتوجه به اينکه در روزهاي آينده واکسيناسيون دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد، بنابراين مردم در تزريق تعلل نکنند.

مرداني با تاکيد بر اينکه بازرسي و نظارت بر نحوه رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي بايد همواره با دقت انجام شود، خاطرنشان کرد: تمامي شهرهاي چهارمحال و بختياري از وضعيت قرمز کرونايي خارج شده‌اند، اما در شهرستان‌هاي نارنجي و زرد بايد بر اساس دستورالعمل‌ها محدوديت‌ها اجرا شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: محدوديت شبانه و ممنوعيت ورود خودروهاي غيربومي به شهرهاي نارنجي و زرد هم‌چنان پابرجا است و خودروهاي که محدوديت‌ها را رعايت نکنند، مشمول جريمه مي‌شوند.

وي در خصوص سفر اربعين، توضيح داد: پيش شرط اعزام افراد به سفر اربعين تزريق دو دوز واکسن و تست منفي کرونا است، افراد نمي‌توانند حتي يک روز زودتر از موعد مقرر دوز دوم واکسن خود را تزريق کنند، بنابراين اين افراد به مراکز واکسيناسيون مراجعه نکنند.

در ادامه جلسه شهاب قائدي- مديرکل دفتر مديريت عملکرد، بازرسي و امور حقوقي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه از ابتداي سال‌جاري ۶۹۱ مورد بازرسي از ادارات استان انجام شده است، گفت: از اين تعداد ۲۷۹ مورد بازرسي در مرکز استان و ۴۱۲ مورد نيز از ادارات در سطح شهرستان‌ها بوده است.

وي بيان افزود: در روند بازرسي‌هاي بهداشتي از ادارات چهارمحال و بختياري دو مورد اخطار کتبي و ۵۲۰ مورد اخطار شفاهي صادر شده است.

 قائدي خاطرنشان کرد: ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در ادارات چهارمحال و بختياري از ۶۰ درصد در ابتداي سال‌جاري به ۸۰ درصد رسيده است، بازرسي‌ها تا عادي شدن شرايط ادامه دارد و دورکاري نيز بر اساس رنگ‌بندي جديد بايد اجرا شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07