پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

تدابير لازم براي فصول سرد سال انديشيده شود

کد خبر: 156681 تاریخ انتشار: 1400/07/11
نمایش: 1582
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه مردم در فصل زمستان نسبت به عملکرد اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان در زمان بارش گلايه دارند، گفت: بايد از هم‌اکنون تدابير لازم براي فصول سرد سال انديشيده شود و اکيپ‌هاي راهداري در مناطق مختلف براي ارائه خدمات مستقر شوند، همچنين توزيع ماشين‌آلات راهداري در شهرستان‌ها عادلانه باشد.
اقبال عباسي ۱۱ مهرماه در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين استان در حوضه آبريز دو رودخانه زاينده‌رود و کارون قرار دارد، اظهار کرد: اين دو رودخانه در طول سال بحران‌هايي را براي استان رقم مي‌زند و شاهد حوادثي مانند غرق‌شدگي، سيل و ... هستيم، اما متاسفانه تاکنون نتواسته‌ايم از ظرفيت اين رودخانه‌ها در حل مشکل آبي اين استان بهره‌مند شويم و درگير تنش آبي شديد در شهرها و روستاها هستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در گذشته برنامه‌ريزي دقيقي براي ساماندهي حاشيه رودخانه زاينده‌رود توسط نهادهاي متولي صورت نگرفته است، ظرفيت‌هاي گردشگري بسياري در اين منطقه وجود دارد و مي‌تواند مقصد گردشگران از اقصي نقاط ايران و جهان باشد.

وي با اشاره به آمار بالاي غرق‌شدگي در شش ماهه ابتدايي سال ۱۴۰۰ در چهارمحال و بختياري، عنوان کرد: وزارت نيرو متولي رودخانه‌ها و سدهاي استان است، بنابراين بايد اقدامات لازم در محصور کردن و جلوگيري از حوادث غرق‌شدگي را انجام دهد، همچنين بايد قبل از بروز حادثه پيش‌بيني‌هاي لازم براي بحث نجات غريق صورت بگيرد، جمعيت هلال‌احمر نيز متولي بحث امداد و نجات است.

عباسي در ادامه با بيان اينکه هر دستگاهي در حوادث وظيفه معيني دارد، خاطرنشان کرد: نيروهاي اورژانس در حوادث وظيفه نجات مصدومان و انتقال به مراکز درماني را دارند، رهاسازي مصدومان و انتقال اجساد بر عهده نيروهاي اورژانس نيست.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: آمبولانس‌هاي اورژانس به‌علت تردد در جاده‌هاي کوهستاني و صعب‌العبور بودن مناطق مستهلک شده‌اند، همچنين تعداد نيروهاي اورژانس و خودروهاي در اختيار آن‌ها به‌علت پراکندگي جمعيت و کوهستاني بودن مناطق محدود است، بنابراين بايد نامه‌نگاري لازم براي تخصيص خودروهاي آمبولانس کمک‌دار به استان انجام شود.

وي با تاکيد بر آمادگي خودروهاي امدادي در شش ماهه دوم سال، گفت: در گذشته تجهيزات و خودروهاي در اختيار ستاد مديريت بحران در شهرستان‌ها بين تعدادي از فرمانداري‌‍‌ها، شهرداري‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي توزيع شده است، اين دستگاه‌ها بايد تنها در مواقع بحراني مورد استفاده قرار بگيرد، اما متاسفانه اين خودروها بر اثر بکارگيري در پروژه‌هاي عمراني مستهلک شده‌اند، بنابراين بايد در اسرع وقت اين خودروها تعمير و آمار آن‌ها در اختيار ستاد مديريت بحران براي بکارگيري در مواقع بحراني قرار بگيرد.

عباسي افزود: اعتباراتي که به ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري اختصاص يافته است را مي‌توان براي خريد آمبولانس کمک‌دار، جرثقيل، ماشين‌آلات موردنياز مديريت بحران و نردبان بلند آتش‌نشاني اختصاص داد.

وي اظهار کرد: چهارمحال  و بختياري داراي محورهاي مواصلاتي کوهستاني، راه‌هاي روستايي صعب‌العبور، برفگير و سخت‌گذر است، بنابراين مشکل کمبود نيروي راهداري و ماشين‌آلات مورد نياز برف‌روبي طي نامه‌اي به وزارت راه و شهرسازي اعلام شود.

عباسي بيان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازي و حمل نقل جاده‌اي به‌سرعت وضعيت کارخانه آسفالت کوهرنگ را تعيين تکليف کنند و اعتبار حاصل از فروش اين کارخانه صرف خريد ماشين‌آلات راهداري شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07