پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

خريد گندم و ذخيره‌سازي آن در دستور کار قرار بگيرد

کد خبر: 156696 تاریخ انتشار: 1400/07/14
نمایش: 2232
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بايد ذخيره گندم در انبارهاي استان افزايش پيدا کند، اظهار کرد: باتوجه به اتمام زمان برداشت گندم، امکان دارد در شش‌ماهه دوم سال با کمبود مواجه شويم، بنابراين بايد از هم‌اکنون بحث خريد گندم و ذخيره‌سازي آن در اولويت قرار بگيرد.
الله‌کرم نصيري ۱۴ مهرماه در جلسه کميسيون تنظيم بازار چهارمحال و بختياري گفت: نياز ماهانه استان به گندم حدود ۱۰ تن است و بايد حداقل گندم در انبارها براي سه ماه ذخيره‌سازي شود، اگر مشکلي در رابطه با واردات و حمل گندم به استان از بنادر وجود دارد، نامه‌نگاري لازم توسط شرکت غله و خدمات بازرگاني استان صورت بگيرد.

وي در ادامه با اشاره به مشکل حمل نهاده‌هاي دامي به چهارمحال و بختياري، گفت: اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان بايد ضوابط لازم را بيانديشد و براي تشويق رانندگان براي حمل نهاده‌ها سياست تشويقي در نظر گرفته شود.

نصيري با بيان اينکه بايد برنامه‌ريزي لازم براي جوجه‌ريزي در مرغداري‌ها صورت بگيرد، توضيح داد: ممکن است وقفه در جوجه‌ريزي در ماه‌هاي آينده بحث تامين مرغ موردنياز را دچار مشکل کند، بنابراين بايد از هم‌اکنون برنامه‌ريزي لازم صورت بگيرد تا دچار کمبود نشويم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: سامانه رهتاب براي پيگيري عرضه گوشت مرغ از کشتارگاه تا فروشگاه راه‌اندازي شده است و مقرر شد در اين سامانه اطلاعات کشتار مرغ و توزيع ثبت شود، اما اين مصوبه اجرايي نشده است، اين مصوبه بايد تا دوشنبه هفته آينده در استان اجرايي شود.

وي در پايان با بيان اينکه سازمان جهادکشاورزي از هم‌اکنون خريد ميوه تنظيم بازار شب عيد را در دستور کار قرار دهد، گفت: سازمان جهادکشاورزي حدود ۶۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سيب درختي را براي تامين نياز ميوه در شب عيد سفارش دهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07