پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

اعتبارات استاني براي ساماندهي گلزارهاي شهدا محدود است

کد خبر: 156847 تاریخ انتشار: 1400/08/13
نمایش: 2028
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به کمبود اعتبار در ساماندهي گلزارهاي شهدا، گفت: عموما در اکثر روستاهاي اين استان گلزار شهدا وجود دارد، اعتبارات استاني محدود است و نمي‌توان در مدت زمان کوتاه تمامي اين گلزارهاي شهدا را ساماندهي کرد.
اقبال عباسي ۱۳ آبان‌ماه در جلسه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت چهارمحال و بختياري با بيان اينکه فرهنگ ايثار و شهادت تنها مختص ايران نيست، اظهار کرد: در بسياري از کشورهاي جهان مردم افرادي را که جان خود را براي دفاع از کشور و مقابله در برابر دشمنان به خطر مي‌اندازند، گرامي مي‌دارند، ايثار يعني فرد از جان و مال خود براي راحتي و آسايش ديگري بگذرد، در کشور ايران هم‌چنان شاهد ايثار و فداکاري غيورمرداني چون شهيد لندي هستيم که جان خود را براي نجات جان ساير افراد به خطر مي‌اندازند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: امروز تمامي مديران دولتي جايگاه فعلي خود را مديون شهدا هستند، اگر شهدا و ايثارگران جان خود را براي دفاع از مرزهاي جمهوري اسلامي به خطر نمي‌انداختند، شايد اکنون مسئولان در جايگاه فعلي خود قرار نداشتند.

وي در ادامه در خصوص بحث استخدام فرزندان شهدا و جانبازان، توضيح داد: عموما در سطح کشور سهميه‌اي در آزمون‌هاي استخدامي براي اين افراد در نظر گرفته مي‌شود، در چهارمحال و بختياري سهميه استخدامي محدود و تعداد خانواده‌هاي شهدا و جانبازان به نسبت جمعيت بالاتر از ساير نقاط کشور است، بنابراين بايد اين سهميه در اين استان افزايش پيدا کند.

عباسي با اشاره به کمبود اعتبار در ساماندهي گلزارهاي شهدا، توضيح داد: عموما در اکثر روستاهاي چهارمحال و بختياري گلزار شهدا وجود دارد، با اعتبارات استاني نمي‌توان در مدت زمان کوتاه تمامي اين گلزارهاي شهدا را ساماندهي کرد، خانواده‌هاي شهدا براي ساماندهي گلزارهاي شهدا درخواست‌هاي زيادي دارند که بايد مورد توجه قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: باتوجه به جمعيت بالاي خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران در اين استان نياز است مراکز خدماتي، درماني و رفاهي براي اين قشر احداث شود، همچنين يکي از موارد مورد گلايه در بين خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران تفاوت در ميزان پرداختي است که بايد در قوانين و مقررات مورد بازنگري قرار بگيرد.

وي در پايان عنوان کرد: بسياري از خانواده‌هاي شهدا و جانبازان براي دسترسي به دارو و مراکز درماني با مشکل مواجه هستند، بايد دسترسي به دارو و خدمات درماني براي اين خانواده‌ها تسهيل شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07