پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در استان کاهش پيدا کرده است

کد خبر: 156893 تاریخ انتشار: 1400/08/19
نمایش: 1637
اخبار
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه وضعيت شيوع کرونا در استان شکننده است، گفت: ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در استان کاهش پيدا کرده است و باتوجه به برودت هوا امکان تجمعات در فضاي بسته افزايش پيدا مي‌کند.
جعفر مرداني ۱۹ آبان‌ماه در جلسه قرارگاه ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه از پيک پنجم کرونا گذر کرده‌ايم، اظهار کرد: خوشبختانه آمار ابتلا و ميزان بستري‌هاي کرونايي در استان به ثبات رسيده است، اما در برخي از استان‌هاي کشور شاهد افزايش آمار مبتلايان و اضافه شدن شهرهاي قرمز در کشور هستيم.

وي افزود: باتوجه به ورود برخي از استان‌ها به پيک ششم کرونا بايد بحث تجهيز امکانات بيمارستان‌ها مدنظر قرار بگيرد تا اگر به پيک ششم وارد شديم با مشکل مواجه نشويم.

مرداني با بيان اينکه رسانه‌ها بايد نسبت به تبعات عادي‌انگاري مردم در خصوص بيماري کرونا هشدار بدهند، عنوان کرد: در بحث دستورالعمل‌هاي مديريت هوشمند کرونا يکسري تغييرات اعمال شده است که اين تغييرات به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شد، در مديريت هوشمند جديد الزاماتي براي رعايت دستورالعمل‌ها در پنج حيطه فعاليت ادارات، تجاري و بازرگاني، آموزشي، فرهنگي و اجتماعي و تردد و حمل و نقل در نظر گرفته شده که براي اجراي آن‌ها ضمانت‌هايي نيز وجود دارد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها، توضيح داد: براي بازگشايي نيازمند يکسري مقدمات و الزامات بوديم، بايد تا ابتداي آذرماه کاستي‌ها برطرف شود تا بتوانيم با خيال آسوده براي بازگشايي دانشگاه‌ها و مدارس اقدام کنيم.

وي در ادامه با اشاره به اينکه بايد بحث واکسيناسيون اصناف، رانندگان حمل و نقل، کارکنان ادارات، معلمان، دانشجويان، دانش‌آموزان و کارکنان کارخانجات با جديت دنبال شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه شده درصدي از معلمان تاکنون واکسينه نشده‌اند، بايد اين افراد با استفاده از سامانه ماسک شناسايي شوند.

مرداني ادامه داد: با استفاده از اپليکشن ماسک در اسرع وقت افرادي که براي تزريق واکسن اقدام نکرده‌اند شناسايي و براي ترغيب آن‌ها به تزريق واکسن اقدام شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: تصميم جديدي براي کاهش محدوديت‌ها اتخاذ نشده است و محدوديت‌ها به شيوه سابق ادامه پيدا خواهد کرد، نبايد اجازه دهيم که شهرها از وضعيت نارنجي به قرمز تبديل شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07