پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
️وزير نيرو:

همه از تصميمات غلط در حوزه آب متضرريم

کد خبر: 156896 تاریخ انتشار: 1400/08/22
نمایش: 1481
اخبار
️وزير نيرو گفت: امروز بايد با رعايت اصول علمي، کارشناسي و فني، تدابيري اتخاذ شود که اشتباهات گذشته جبران شود، چرا که همه از تصميمات غلط در حوزه آب متضرر هستيم.
علي‌اکبر محرابيان ۲۲ آبان‌ماه در ديدار با نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال‌ و بختياري با اشاره به اينکه عدالت در توزيع آب اولين اصل براي اجراي پروژه‌ها است، اظهار کرد: قوانين روشن و شفاف است، بنابراين در رعايت قانون نبايد اختلافي ايجاد شود، مهم‌ترين عناصر براي بهره‌برداري از موهبت الهي آب، تدبير، وحدت و مباحث کارشناسي و تخصصي در محيط ويژه اين مباحث است، بنابراين انتقال اين مباحث به ميان مردم سودمند نخواهد بود.

وزير نيرو ادامه داد: جلسات متعددي با نمايندگان چهارمحال‌ و بختياري و ديگر استان‌ها برگزار شده و در اصول، هيچ اختلافي وجود ندارد، امروز نيز از پروژه‌ها بازديد و مشکلات احصا مي‌شود تا بتوان با عنايت خداوند به آنچه بايد انجام گيرد، عمل کنيم.

محرابيان با اشاره به اينکه نارضايتي‌هايي در نقاط مختلف کشور و در ميان اقشار گوناگون مردم در حوزه آب وجود دارد، افزود: بخشي از اين نارضايتي‌ها ناشي از سوءتدبير و بخشي ديگر مربوط به نبود شفافيت و تصميم‌گيري به‌موقع بوده، ضمن اينکه ميزان تقاضاي آب در تمام نقاط کشور به‌شدت بالا رفته و نزولات آسماني کاهش شديدي داشته است، سرانه آب در اين مدت نيز دچار کاهش شده است.

وزير نيرو بيان کرد: بارگذاري‌هايي که بر روي منابع آبي انجام شده نامتعادل بوده و باعث بروز مشکلات فراواني در حوزه سفره‌هاي زيرزميني و نيز ناتواني در اجابت خواسته‌هاي مردم شده است، مي‌طلبد که ملاحظات بيشتري در اين خصوص در نظر گرفته شود، وقتي در نقطه‌اي که امکان تامين آب وجود ندارد مسکن‌هاي چند ده هزاري و چندصد هزاري احداث مي‌کنيم يا صنايع را بيش از اندازه گسترش داده و توقعات بلندپروازانه در مردم ايجاد مي‌کنيم، نتيجه‌اي جز وضعيت امروز نخواهيم داشت.

محرابيان با تأکيد بر ضرورت اتخاذ يک تدبير ملي و همفکري دسته‌جمعي، گفت: امروز بايد با رعايت اصول علمي، کارشناسي و فني، تدابيري اتخاذ شود که اشتباهات گذشته جبران شود چرا که همه از تصميمات غلط در حوزه آب متضرر هستيم، امروز  مجموعه مسئولان و نمايندگان مجلس به اين نتيجه رسيده‌ايم که مي‌توان در يک گفتگوي صميمي و کارشناسي در بسياري از مباحث به توافق برسيم.

وزير نيرو تصريح کرد: اينکه مسئولان کلامي بر زبان جاري کنند که بوي اختلاف داشته باشد، ثمري ندارد، مردم نيز به‌دنبال اختلاف نيستند و انتظاري جز حل مشکلات ندارند، آنان انتظار دارند که مسئولان با همدلي و گفت‌وگو مشکلات را حل کنند، بنابراين در اين سفر گفت‌وگو با مردم و مسئولان در دستور کار قرار دارد تا بر مبناي عدالت، شفافيت و اصول فني در خصوص مشکلات حوزه آب تصميم‌گيري شود.

محرابيان با اشاره به اينکه آب محدود است و مردم از ما انتظار معجزه ندارند، خاطرنشان: اگر آب موجود بر اساس عدالت توزيع شود به وظيفه خود عمل کرده‌ايم و مردم نيز جز اين، انتظاري از مسئولان ندارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07