پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

۳۳ درصد روستاهاي استان از سيستم آتش‌نشاني برخوردار است

کد خبر: 156929 تاریخ انتشار: 1400/08/27
نمایش: 1853
اخبار
️معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: ۳۳ درصد روستاهاي استان از سيستم آتش‌نشاني برخوردار است که نسبت به ميانگين کشوري که ۳۷ درصد است عقب‌تر هستيم.
مجيد نظري روز پنجشنبه در نشست معاون امور دهياري سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور با تعدادي از دهياران، بخشداران و فرمانداران اين استان افزود: با توجه به اينکه مساحت قابل توجهي از استان را جنگل‌ها و مراتع تشکيل داده و هر سال آتش‌سوزي‌هايي در استان رخ مي‌دهد نياز به گسترش سيستم‌هاي آتش‌نشاني ضروري است.

وي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته اقدامات قابل توجهي در روستاهاي استان انجام شده اما با اين وجود مي‌طلبد به توسعه روستايي بيش از پيش توجه شود.

نظري تصريح کرد: تاکنون ۸۲ درصد راه‌هاي روستايي استان آسفالت شده است و ۱۰۰ روستاي بالاي ۲۰ خانوار جمعيت استان راه خاکي و شوسه دارد.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري افزود: همچنين ۵۲ درصد خانه‌هاي روستايي استان مقاوم‌سازي شده و سه هزار و ۴۴۰ مسکن روستايي محرومين در استان احداث شده است.

نظري از دسترسي ۷۸ درصد از مناطق روستايي استان به آب آشاميدني لوله‌کشي خبر داد و گفت: همچنين ۹۲ درصد روستاها از نعمت گازکشي برخوردار شده و ۹۹.۵ درصد جمعيت روستايي استان از نعمت برق بهره‌مند است.

وي با اشاره به فعاليت ۵۱۳ دهيار در استان، اظهار داشت: ۸۹.۵ درصد روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار در استان داراي دهياري هستند.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه حريم رودخانه برخي از روستاهاي اين استان را با چالش روبرو کرده است، افزود: نيمي از روستاهاي استان در حريم رودخانه‌ها قرار گرفته و اجازه ساخت و ساز به ساکنان داده نمي‌شود که مي‌طلبد در خصوص رفع اين مشکل تدبيري انديشيد.

مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست با اشاره به تدوين سند توسعه روستايي براي ۳۷۵ روستاي اين استان، اظهار داشت: اين سند در سال ۹۸ به عنوان اولين سند در بين استان‌هاي کشور تدوين شد و هر يک از اين روستاها سند توسعه مخصوص به خود را دارد.

ملک‌محمد محموديان از شناسايي مناطق اولويت‌دار بوم‌گردي در استان نيز خبر داد و افزود: اين طرح نهايي شده است و در سال‌جاري نيز طرح پژوهشي در حوزه پسماند در حال تدوين است.

وي با بيان اينکه گروه امداد و نجات در ۱۳۲ روستاي اين استان تشکيل شده است، خاطرنشان کرد: در تعداد زيادي از روستاهاي استان خانه‌هاي هلال تشکيل و تجهيز شده است.

مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اتصال يک سوم دهياري استان به شبکه دولت، افزود: همچنين تمامي دهياري‌هاي استان به نرم‌افزار مالي متصل هستند.

محموديان تصريح کرد: تاکنون سه ميليون مترمربع آسفالت در روستاهاي استان اجرا شده است.

وي، نبود برنامه واحد مديريت پسماند را از مهمترين مشکلات حوزه دهياري برشمرد و گفت: در مناطق کوهستاني نياز به برنامه نقطه‌اي در دفع پسماندها وجود دارد و مکان‌يابي بايد به شکل استانهاي شمالي انجام گيرد.

محموديان توانمندسازي و آموزش دهياران را از ديگر ضرورت‌هاي اين حوزه برشمرد و افزود: اميد مي‌رود در تدوين طرح‌هاي هادي دهياران نيز امکان اظهارنظر و راي داشته باشند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07