پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

پرداخت تسهيلات به زلزله‌زدگان کوهرنگ از هفته آينده آغار مي‌شود

کد خبر: 157080 تاریخ انتشار: 1400/09/18
نمایش: 896
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه تاکنون هيچ تسهيلاتي به زلزله‌زدگان در شهرستان کوهرنگ تعلق نگرفته است، بيان کرد: بحث بازسازي مناطق زلزله‌زده به کندي پيش مي‌رود، از روز شنبه هفته آينده پرداخت تسهيلات به متقاضيان آغاز مي‌شود.
غلامعلي حيدري ۱۸ آذرماه در جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران در شهرستان کوهرنگ با بيان اينکه در بازديد ميداني از تعدادي از روستاهاي زلزله‌زده در اين شهرستان در جريان مسائل و مشکلات قرار گرفتيم، اظهار کرد: بايد موانع پيش‌رو در بحث بازسازي منازل تخريب شده برداشته شود و امورات روان شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ارزيابي خسارت‌هاي وارده به منازل مسکوني در زلزله اخير شهرستان کوهرنگ به‌صورت دقيق انجام نشده است، گفت: اکثر منازل در اين مناطق با خشت و گل ساخته شده‌اند، بنابراين در برابر حوادث غيرمقاوم هستند و بايد جزو منازل نيازمند تخريب محسوب شوند، بنياد مسکن يک متمم اصلاحي را براي تخريبي شدن منازل نيازمند تعمير دنبال کند.

حيدري عنوان کرد: نمايندگان بانک‌ها در ستادهاي بازسازي مناطق زلزله‌زده در سه بخش مستقر شده‌اند، روساي بانک‌ها فرآيند تشکيل پرونده را تسريع کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه براي افزايش سرعت آواربرداري تعداد ماشين‌آلات توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي افزايش پيدا کند، تصريح کرد: ساختمان‌هايي که کار آواربرداري آن‌ها به اتمام برسد، ظرف ۴۸ ساعت مصالح در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد، براي تامين مصالح مشکل نداريم. 

وي با اشاره به خسارت‌هاي وارده به حوزه‌هاي زيرساختي، گفت: ادارات مربوطه بايد بحث خسارت‌ها را جبران کنند و منتظر تخصيص اعتبار نمانند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07