پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

مصالح براي ساخت‌وساز منازل تخريب شده از زلزله کوهرنگ در کمتر از ۴۸ ساعت اختصاص مي‌يابد

کد خبر: 157082 تاریخ انتشار: 1400/09/18
نمایش: 1045
اخبار
️استاندار چهارمحال‌ و بختياري گفت: بنياد مسکن انقلاب اسلامي مصالح ساختماني را ظرف ۴۸ ساعت در اختيار منازلي که در زلزله تخريب شده و کار آواربرداري آن‌ها به پايان رسيده قرار دهد، همچنين اين نهاد خانه‌هاي پيش ساخته را به سرعت در اختيار آسيب‌ديدگان قرار داده و نصب مي‌کند.
غلامعلي حيدري ۱۸ آذرماه در حاشيه بازديد از روستاي زلزله‌زده تيک از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازديد از بخش‌هاي بازفت و دو آب صمصامي شهرستان کوهرنگ به‌صورت ميداني انجام و مشکلات احصا شد، قرار است تسهيلات از روز شنبه توسط بانک‌هاي عامل پرداخت شود.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: سازمان جمعيت هلال احمر علاوه بر حضور مستمر در منطقه زلزله‌زده کوهرنگ، چادرهاي امدادي را براي اسکان زلزله‌زدگان هم‌چنان در اختيار آن‌ها قرار دهد، نهادهاي امدادي خدمات خوبي را انجام مي‌دهند و اميدواريم هر چه زودتر مشکلات اهالي اين مناطق کمتر شود.

حيدري با اشاره به اينکه سفر به کوهرنگ اولين سفر شهرستاني وي است، بيان کرد: به‌علت مشکلات عديده مردم اين منطقه در پي زلزله اخير، اين سفر انجام شد و پيگيري‌ها براي حل مشکلات هم‌چنان ادامه دارد، هيات دولت نيز اعتبارات خوبي را براي ساختمان‌هاي تخريب شده و آسيب‌ديده اين منطقه تصويب کرده است و تلاش مي‌شود باتوجه به سردي هوا هر چه زودتر ابلاغ اين اعتبارات صورت بگيرد و و تسهيلات پرداخت شود.

 استاندار چهارمحال‌وبختياري بيان کرد: به‌منظور تسهيل کار مردم در دريافت تسهيلات بازسازي مناطق زلزله‌زده، نمايندگان بانک‌هاي عامل در منطقه زلزله‌زده مستقر شده‌اند و تسهيلات از شنبه پيش‌رو پرداخت مي‌شود.

وي با اشاره به آسيب‌هاي وارد شده از زلزله به زيرساخت‌ها از جمله مدارس، جاده‌ها و خانه‌هاي بهداشت در شهرستان کوهرنگ، گفت: مسئولان مربوطه موظف شدند بازسازي زيرساخت‌ها را نيز در دستور کار قرار دهند و در کوتاه‌ترين زمان زيرساخت‌ها را بازسازي و در اختيار مردم قرار دهند.

حيدري در پايان خاطرنشان کرد: تلاش اين است که ساختمان‌هاي مقاوم و پايداري در اين مناطق احداث شوند تا در صورت بروز حوادث، آسيب‌هاي جدي بر مردم تحميل نشود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07