پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

۷۷ درصد جمعيت چهارمحال و بختياري واکسينه کامل شدند

کد خبر: 157088 تاریخ انتشار: 1400/09/20 20:25:37
نمایش: 1191
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تاکنون ۸۹ درصد جمعيت استان دوز نخست و ۷۷ درصد دوز دوم واکسن را دريافت کرده‌اند که مي‌طلبد براي افزايش اين آمار فرهنگسازي و اغناسازي انجام گيرد.
غلامعلي حيدري روز شنبه در نشستي که در حاشيه ستاد ملي مقابله با کرونا برگزار شد، اظهار داشت: در استان تلاش‌هاي خوبي در راستاي مهار شيوع کرونا و افزايش آمار واکسيناسيون انجام گرفته اما کافي نيست و بايد تلاش بيشتري در اين رابطه انجام گيرد.

وي ادامه داد: بنا بر گزارش‌هاي ارائه شده آمار چهارمحال و بختياري در شاخص بيماران بستري و فوتي،بالاتر از ميانگين کشوري است که براي کاهش دادن اين آمار بايد در کنار نظارت‌ها بر بازگشايي‌هاي انجام شده، اقدامات ايجابي و فرهنگسازي در دستور کار قرار گيرد.

حيدري با بيان اينکه آمار واکسيناسون در استان بايد به بالاي ۹۰ درصد برسد، اظهار داشت: اين آمار در برخي استان‌ها محقق شده است و مي‌طلبد با جديت در امر واکسيناسيون اين مهم در استان ما نيز اجرايي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري، عادي انگاري را مهمترين آسيب در افزايش شيوع کرونا دانست و گفت: اگر چه بسياري از شهرستان‌هاي استان در وضعيت آبي قرار گرفته‌اند اما هنوز چهار شهرستان در وضعيت زرد قرار دارند و مي‌طلبد دستورالعمل‌هاي بهداشتي به طور جدي رعايت شود.

حيدري، نظارت بر مدارس را از مهمترين اقدامات براي مهار شيوع کرونا برشمرد و افزود: ضروري است تا دانشگاه علوم پزشکي يک رابط در هر يک از مدارس استان مشخص کند و از طريق اين رابط علاوه بر مباحث نظارتي به ويژه بر تهويه کلاس‌هاي درس، در خصوص رعايت پروتکل‌ها و تزريق واکسن آموزش‌هاي لازم به دانش‌آموزان ارائه شود.

وي خاطر نشان کرد: همچنان گروه‌هاي با  نفوذ همانند امامان جمعه و جماعات، رسانه‌ها و ... نسبت به تشويق مردم براي دريافت واکسن و رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي اقدام کنند.

حيدري افزود: در مکان‌هاي پر ازدحام از جمله آرامستان‌ها و تالارهاي پذيرايي نيز از سوي تيم‌هاي بازرسي نظارت بيشتري صورت گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06