پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

محدوديت‌ هوشمند کرونا با جديت در چهارمحال و بختياري اجرا مي‌شود

کد خبر: 167107 تاریخ انتشار: 1400/09/24 21:48:31
نمایش: 1505
اخبار
‍ معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به آغاز اجراي محدوديت‌ هوشمند کرونايي با عنوان طرح صيانت از جان مردم، گفت: اين محدوديت‌ها در پنج حيطه در استان با جديت اجرا مي‌شود.
جعفر مرداني روز چهارشنبه در نشست ستاد استاني مقابله با کرونا افزود: براي اجراي صحيح و دقيق طرح اعمال محدوديت‌هاي هوشمند کرونا که از روز يکشنبه ۲۱ آذر به صورت ملي اجرا شده است مي‌طلبد همه دستگاه‌ها و مردم همراهي کنند.

وي ادامه داد: در اين طرح علاوه‌بر تاکيد بر عايت پروتکل‌هاي بهداشتي، ارائه خدمات عمومي به ويژه در محيط‌هاي سربسته به افرادي تعلق مي گيرد که واکسن کرونا را دريافت کرده باشند يا تست pcr آنها منفي باشد.

مرداني تصريح کرد: اين طرح در پنج حيطه اجرايي مي‌شود که حيطه نخست آن مربوط به دستگاه‌هاي اجرايي است که حراست‌هاي هريک از ادارات موظفند اين طرح را مديريت کنند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: نظارت بر رعايت محدوديت‌هاي هوشمند نيز در واحدهاي صنفي، دانشگاه‌ها و مراکز علمي، تحقيقاتي و آموزش پرورش،  حمل و نقل درون و برون شهري برعهده سازمان صمت، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي، اتاق اصناف، شهرداري‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش است.

مرداني با بيان اينکه واکسيناسيون عليه کرونا در استان بالاتر از ميانگين کشوري است، اظهار داشت: با اين وجود بايد همان جمعيت اندکي که نسبت به دريافت واکسن اقدام نکرده‌اند را تشويق به انجام اين کار کنيم.

وي تصريح کرد: مي‌توان از ظرفيت ائمه جمعه و جماعات، بسيج، رسانه‌ها و آموزش و پرورش براي ترغيب افرادي که هنوز واکسن کرونا دريافت نکرده‌اند بهره‌گيري کرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري ميزان رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در اين استان را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: اين درصد در مقايسه با ميانگين کشوري در وضعيت بهتري قرار دارد اما براي جلوگيري از شکل‌گيري موج بعدي لازم است که درصد رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي افزايش پيدا کند.

مرداني با بيان اينکه احتمال اينکه سويه اوميکرون وارد کشور و استان شود وجود دارد، افزود: با رعايت بيش از پيش پروتکل‌هاي بهداشتي و به ويژه فاصله‌گذاري اجتماعي از شيوع گسترده ويروس مي‌توان جلوگيري کرد.

وي با ابراز نگراني نسبت به دورهمي‌هاي شب يلدا خاطر نشان کرد:کارشناسان توصيه مي‌کنند در شب يلدا افرادي که واکسن نزده‌اند در دورهمي‌ها حضور پيدا نکنند و مراعات حال بزرگترها شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07