پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

وضعيت راه‌هاي روستايي در شهرستان کوهرنگ نامناسب است

کد خبر: 167123 تاریخ انتشار: 1400/09/28 21:03:50
نمایش: 1211
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: وضعيت راه‌هاي روستايي در شهرستان کوهرنگ نامناسب است.
غلامعلي حيدري ۲۸ آذرماه در ديدار معاون ساخت و نگهداري راه فرعي و روستايي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي کشور با اشاره به وضعيت نامناسب راه‌هاي روستايي در شهرستان کوهرنگ و مناطق زلزله‌زده، اظهار کرد: بايد در تخصيص بودجه در سال ۱۴۰۱ پيوست عدالت مدنظر قرار بگيرد.

وي ادامه داد: بسياري از راه‌هاي روستايي چهارمحال و بختياري خاکي هستند و تردد در آن‌ها به سختي انجام مي‌شود، نامناسب بودن جاده‌ها موجب بالا رفتن اصطحلاک خودروها مي‌شود.

حيدري تاکيد کرد: وضعيت راهدارخانه‌ها در محورهاي کوهستاني و صعب‌العبور چهارمحال و بختياري بسيار نامناسب است، همچنين کمبود ماشين‌آلات راهداري نيز مشهود بوده‌، بنابراين بايد امکانات و ساختمان مناسب براي راهدارخانه‌ها تامين شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان خاطرنشان کرد: به‌علت بارش برف راه ارتباطي تعدادي از روستاهاي شهرستان کوهرنگ مسدود مي‌شود، به‌نظر مي‌رسد بايد بازگشايي اين مسيرها در اولويت باشد تا حمل و نقل مصالح در مناطق زلزله‌زده با مشکل مواجه نشود.

در ادامه معاون ساخت و نگهداري راه فرعي و روستايي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي کشور گفت: تلاش مي‌شود در تخصيص اعتبار به بهسازي راه‌هاي روستايي بحث عدالت مورد توجه قرار بگيرد و به استان‌هاي محروم اعتبار بيش‌تري اختصاص پيدا کند.

خداداد مقبلي از تخصيص اعتبار براي بهسازي راه‌هاي روستايي در سال‌جاري خبر داد و اظهار کرد: امکان انجام ماده ۲۳ براي احداث راه‌هاي روستايي وجود ندارد و اين مسئله مربوط به پروژه‌هاي راه‌سازي بزرگ است.

وي در خصوص کمبود ماشين‌آلات راهداري در کشور، خاطرنشان کرد: اگر در بودجه ۱۴۰۱ نمايندگان موافقت کنند که ماشين‌آلات زير پنج سال کارکرد بدون عوارض گمرکي وارد کشور شوند، مي‌توان با اين اعتبار ماشين‌آلات بيش‌تري را خريداري کرد.

مقبلي افزود: در صورت خريداري ماشين‌آلات راهداري در سال آينده تعدادي خودروي سبک و سنگين راهداري به چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا خواهد کرد.

معاون ساخت و نگهداري راه فرعي و روستايي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي کشور با تاکيد بر اينکه راهداران در سرما و گرما در جاده‌ها حضور دارند، گفت: تلاش مي‌شود براي احداث و تجهيز راهدارخانه‌ها در چهارمحال و بختياري مبلغي اختصاص پيدا کند، همچنين هر ساله براي تامين لباس و کفش به راهداران اعتباري اختصاص پيدا مي‌کند.

وي در پايان در خصوص تخصيص قير به راه‌هاي روستايي، عنوان کرد: در صورت تامين آسفالت قير تخصيص پيدا مي‌کند، اگر استاني نتواند اعتبار راه‌ روستايي را جذب کند، اين اعتبار به ساير استان‌ها اختصاص پيدا خواهد کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07