پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
️معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

مراکز مشاوره ازدواج در ۸شهرستان چهارمحال و بختياري فعال شود

کد خبر: 167202 تاریخ انتشار: 1400/10/15
نمایش: 1492
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال‌ و بختياري با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازي در راستاي ترويج ازدواج آسان و توانمندسازي زوجين افزود: با توجه به راه‌اندازي مراکز مشاوره ازدواج در لردگان و شهرکرد لازم است فرمانداري‌ها براي ايجاد اين گونه مراکز در ديگر شهرستان‌ها اقدام کنند.
جعفر مرداني روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهي امور جوانان چهارمحال و بختياري افزود: کاهش ميزان ازدواج، تغيير در سن ازدواج، افزايش درصد طلاق و پايين آمدن تمايل زوجين به فرزندآوري اثرات مستقيمي در تغيير ساختار جمعيتي به دنبال دارد که مي‌توان با راه‌اندازي مراکز مشاوره قبل، حين و بعد ازدواج و ارتقاي مهارت‌هاي زندگي زوجين با همکاري اداره ورزش و جوانان و مرکز بهداشت در حد امکان از پيامدهاي منفي اين تغيير پيشگيري کرد.

وي به بررسي جذب اعتبارات ملي و استاني براي راه‌اندازي مراکز مشاوره در استان اشاره و تصريح کرد: علاوه بر اين موضوع، لازم است به منظور اجراي هر چه بهتر طرح جامع توانمندسازي و تحکيم بنيان خانواده که با همکاري معاونت پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان در قالب ۹ گام تدوين شده است نيز برنامه‌ريزي‌هاي مطلوب‌تري به منظور اختصاص اعتبارات موردنياز صورت بگيرد.

مرداني در ادامه با تاکيد بر لزوم تشکيل کميته صيانت از خانواده زيرمجموعه شوراي راهبردي جمعيت با همکاري دانشگاه علوم پزشکي در استان يادآور شد: اداره کل بهزيستي استان نيز به منظور ارائه تحليل علل طلاق و چگونگي اتخاذ راهکارهاي پيشگيرانه در اين مورد، هر چه سريع‌تر برنامه مشخصي را تدوين و در نشست بعدي ستاد ساماندهي امور جوانان براي اعضا بيان کند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري به محدود بودن امکان انتخاب بانک عامل در سامانه ثبت‌نام وام ازدواج براي متقاضيان اين تسهيلات در استان نيز اشاره کرد و گفت: تعيين تنها چند بانک عامل که برخي از آن‌ها نيز در شهرستان‌ها شعبه‌اي ندارند، موجب نارضايتي متقاضيان شده است و لازم است علاوه بر بررسي علل اين موضوع، شوراي هماهنگي بانک‌ها نيز در نشست‌هاي ستاد ساماندهي امور جوانان حضور يابد و پاسخگو باشد.

مرداني متفاوت بودن شرايط پرداخت وام ازدواج در هر يک از بانک‌هاي عامل را از ديگر موارد قابل تامل در اين رابطه دانست و افزود: در شرايطي که قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت مصوب شده است، تسهيل در امر ازدواج بايد در اولويت‌هاي کاري دستگاه‌هاي متولي قرار گيرد.

وي ضرورت تکميل خانه جوان استان را نيز يادآور شد و تصريح کرد: اين فضاي فرهنگي، اجتماعي هم‌اکنون با پيشرفت ۹۵ درصدي نيازمند تجهيز و آماده‌سازي است و در صورت امکان تلاش خواهد شد براي جذب اعتبار موردنياز به عنوان يکي از طرح‌هاي نيمه‌تمام در سفر رييس‌جمهور ارائه شود.

مرداني از نهادها و تشکل‌هاي فعال حوزه جوانان خواست با جمع‌بندي مشکلات جوانان استان، مسائل مربوطه را در نشستي با استاندار مطرح کنند و ادامه داد: در اين نشست از تمامي مسوولان مرتبط با بحث اشتغال و مسکن دعوت خواهد شد تا پاسخگوي دغدغه‌هاي جوانان باشند.

وي همچنين برگزاري مداوم نشست ستاد ساماندهي امور جوانان چهارمحال و بختياري را متذکر شد و گفت: در بيش از هفت ماه گذشته اين نشست در استان برگزار نشده است که پيشنهاد مي‌شود در جلسات بعدي ستاد با دعوت از وزير ورزش و جوانان و معاونان اين وزارتخانه، تصميمات مهمي در راستاي حل مشکلات جوانان استان اتخاذ شود.

مرداني در بخش ديگري از سخنان خود از ازدواج به عنوان يکي از مهم‌ترين پديده‌هاي اجتماعي ياد کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبري نيز بارها در خصوص ازدواج آگاهانه، پايدار و آسان تاکيداتي را بيان نمودند از اين رو بايد روش‌هايي را براي تسهيل امر ازدواج به جوانان ارائه کرد و براي فرهنگ‌سازي، توانمندسازي و تسهيل‌گري در اين رابطه اقدام موثر انجام داد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه جوانان سرمايه‌هاي اجتماعي کشور به شمار مي‌روند و همواره بايد مورد حمايت دولتمردان و مسوولان قرار گيرند، يادآور شد: جوانان در طول استقرار نظام جمهوري اسلامي و به ويژه در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که با تکيه به آن‌ها مي‌توان راه رشد و تعالي کشور را به خوبي پيمود و در اين برهه نيز بايد براي استفاده از ظرفيت‌ها و توانمندي جوانان برنامه‌ريزي کرد.

گفتني است، در نشست ستاد ساماندهي امور جوانان چهارمحال و بختياري، علاوه بر ارائه گزارشي از آمار مربوط به ازدواج و طلاق، برخي مسائل و چالش‌هاي پيش روي جوانان استان نيز مطرح و بررسي شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07