پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

سند آمايش سرزمين چهارمحال و بختياري نيازمند به روز رساني است

کد خبر: 167219 تاریخ انتشار: 1400/10/18
نمایش: 1539
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: سند آمايش سرزمين استان با بهره‌گيري از نظر کارشناسي دستگاه‌هاي اجرايي و به ويژه دانشگاه بايد به روز شود.
غلامعلي حيدري ۱۸ دي‌ماه در شوراي برنامه‌ريزي وتوسعه اين استان افزود: سند آمايش سرزمين يک سند راهبردي مهم و از ملاک‌هاي بودجه‌ريزي به شمار مي‌رود که مي‌طلبد اطلاعات آن متناسب با نياز روز اصلاح شود.

وي ادامه داد: سند آمايش سرزمين بايد با دقت و به صورت علمي و دقيق تدوين شود تا در نهايت به اهداف مورد نظر که کمک به تحقق عدالت و توزيع عادلانه اعتبارات است، برسد.

حيدري در ادامه با اشاره به اينکه در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ سهم بالايي براي تحقق درآمدهاي عمومي براي اين استان در نظر گرفته شده است، تصريح کرد: اين موضوع اتفاق خوبي نيست و بايد در مکاتبه با تهران زمينه اصلاح آن فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: اعتبارات تعدادي از طرح‌هاي ملي استان نيز در لايحه بودجه سال آينده کاهش يافته که اين موضوع نيز پذيرفتني نيست و بايد اين اعتبارات افزايش پيدا کند.

حيدري بهره‌گيري از ظرفيت بنيادهاي ملي در تکميل طرح‌هاي مهم استان را خواستار شد و گفت: مقرر شده تا قرارگاه خاتم الانبياء در تکميل طرح چهارخطه بروجن به لردگان به ايذه ورود پيدا کند.

وي خاطرنشان کرد: بايد از ظرفيت بنيادهايي نظير قرارگاه خاتم الانبياء، شستا، ستاد اجرايي فرمان امام و ساير بنيادها براي پيشبرد طرحهاي نيمه‌تمام و مهم استان بهره گرفت و تفاهمنامه‌هايي منعقد کرد.

حيدري با بيان اينکه تحقق توسعه نيازمند مشارکت سه ضلع منابع دولتي، توان بنيادها و ظرفيت بخش خصوصي است، اظهار داشت: رمز توسعه يافتگي کشورهاي توسعه يافته بهره‌گيري از ظرفيت بخش خصوصي است که بايد در اين حوزه در استان فعال شويم و به طور مثال از ظرفيت شوراهاي اسلامي بهره بگيريم.

استاندار چهارمحال و بختياري بر تعامل دستگاه‌هاي اجرايي با وزارتخانه‌هاي مرتبط نيز تاکيد کرد و گفت: اعتباراتي که به استان‌ها داده مي شود محدود است از همين رو ضروري است با افزايش قدرت چانه‌زني از اعتبارات در اختيار وزارتخانه‌ها نيز استفاده شود.

حيدري، فروش املاک مازاد را نيز راه ديگري براي جبران کسري بودجه عنوان کرد و گفت: اين موضوع نيز در دستور کار دستگاه‌هاي اجرايي قرار گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، تدوين طرح توسعه شهرستان کوهرنگ را خواستار شد و گفت: اين طرح براي ارائه به معاون اجرايي رييس جمهوري هر چه سريعتر آماده شود.

گفتني است، در اين نشست ۱۳ طرح مصوب کارگروه امور زيربنايي استان شامل طرح پرورش گوسفند داشتي، حفر چاه آزمايشي، طرح پرورش شترمرغ، پرواربندي بره، پرورش شتر، پرورش گام شيري، توليد شن و ماسه، ايستگاه راه آهن شهرکرد، طرح خوراک دام و طيور و احداث مجتمع خدماتي رفاهي بررسي و با اکثريت آراي حاضران تصويب شد.

همچنين در اين نشست در خصوص نحوه توزيع اعتبارات ۲۷ صدم درصد سال ۱۴۰۰ نيز گزارشي ارائه شد و با راي اعضاي جلسه نحوه توزيع اعتبارات مصوب شد.

همچنين گزارشي نيز در خصوص عملکرد اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه و مقرر شد موانع موجود در راستاي جذب اين اعتبارات از ميان برداشته شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07