پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

فعاليت کليه مدارس شهرکرد به‌مدت يک‌هفته غيرحضوري شود

کد خبر: 167400 تاریخ انتشار: 1400/11/16
نمایش: 897
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اعمال محدوديت‌هاي کرونايي در شهرستان‌هاي با وضعيت قرمز، گفت: در شهرستان شهرکرد فعاليت کليه مدارس به‌مدت يک‌هفته غيرحضوري شود، مدارس در شهرستان‌هاي نارنجي به‌صورت نقطه‌اي غيرحضوري شوند.
غلامعلي حيدري ۱۶ بهمن‌ماه در ستاد مقابله و مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به سير صعودي ابتلا به کرونا در استان، اظهار کرد: طبق گفته مسئولان بهداشت و درمان سويه اُميکرون بيش‌تر کودکان و نوجوانان را درگير مي‌کند، اکنون شاهد افزايش آسانسوري اين ويروس هستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: پيک ششم کرونا در ابتداي اسفندماه در استان نمود عيني پيدا خواهد کرد، بايد بتوانيم با انجام اقدامات مورد نياز سرعت ابتلا به اين سويه جديد را در استان کاهش دهيم، اکنون شاهد عادي‌انگاري در بين مردم و کادر بهداشت و درمان هستيم که بايد با فرهنگ‌سازي و آموزش جامعه نسبت به تبعات پيک ششم حساس شود.

وي با بيان اينکه واکسيناسيون گسترده باعث کاهش مرگ و مير و بستري در پيک جديد مي‌شود، عنوان کرد: بايد مردم نسبت به ويژگي‌هاي سويه اُميکرون از جمله سرعت انتقال بالا و تاثير آن بر کودکان و نوجوانان آگاه شوند، هدف رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي مراکز جمعيتي از جمله دانشگاه‌ها و مدارس است.

حيدري تاکيد کرد: مراکز بهداشتي و درماني باتوجه به قرار گرفتن اين استان در پيک جديد در آماده‌باش کامل قرار بگيرند، همچنين از تمامي ظرفيت‌ها و تريبون‌ها براي اغناسازي مردم نسبت به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و تزريق واکسن به‌ويژه دز سوم استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اعمال محدوديت‌هاي کرونايي در شهرستان‌هاي با وضعيت قرمز کرونايي، گفت: در شهرستان شهرکرد فعاليت کليه مدارس به‌مدت يک هفته غيرحضوري شود، مدارس در شهرستان‌هاي نارنجي به‌صورت نقطه‌اي غيرحضوري شوند، دانشگاه‌ها نيز با تصميم مديريت دانشگاه مي‌توانند کلاس‌هاي خود را غيرحضوري برگزار کنند.

وي ادامه داد: تا زماني‌که از پيک کرونا عبور نکرده‌ايم ادارات برگزاري جلسات را به حداقل برسانند و همچنين جلسات مهم با تعداد محدود برگزار شو تا از انتشار ويروس کرونا جلوگيري کنيم.

حيدري با انتقاد از رعايت نشدن پروتکل‌هاي بهداشتي در سيستم حمل و نقل عمومي برون شهري، يادآور شد: بايد نظارت بر اين مسئله تشديد شود، همچنين در ادارات و مدارس کساني که واکسن تزريق نکرده‌اند براي آن‌ها جرايمي در نظر گرفته شود، نحوه برگزاري راهپيمايي ۲۲ بهمن منوط به ستاد کرونا است، مصوبات اين ستاد به فرماندران براي اجرا ابلاغ شود.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: مراکز درماني به‌ويژه مرکز درماني هاجر و بيمارستان تامين اجتماعي شهرکرد آمادگي لازم را براي افزايش موراد بستري داشته باشند تا در پيک ششم غافلگير نشويم، مراکز تزريق واکسن نيز افزايش پيدا کند.

وي تصريح کرد: تالارهاي پذيرايي، سينماها، استخرهاي شنا و جشنواره‌ها با ۱۵ درصد ظرفيت مي‌توانند به فعاليت خود ادامه دهند، همچنين رستوران‌ها بيرون‌بر شوند، در شهرهاي قرمز و نارنجي محدوديت‌هاي کرونايي طبق دستورالعمل‌ها است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07