پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

آخرين مصوبات کرونايي در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 167471 تاریخ انتشار: 1400/11/30
نمایش: 1281
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مهدهاي کودک استان به‌مدت يک‌هفته تعطيل شوند و مادران شاغل نيز مي‌توانند از فرصت دورکاري استفاده کنند، همچنين مدارس در مناطق روستايي و عشايري داير هستند و در مناطق شهري با ظرفيت ۲۰ درصد و به‌صورت گروه‌بندي فعاليت کنند.
غلامعلي حيدري ۳۰ بهمن‌ماه در ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تزريق واکسن، رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، استفاده از ماسک و رعايت فاصله اجتماعي در پيشگيري از ابتلا به کرونا موثر است، اظهار کرد: بايد در شرايط فعلي که در پيک شيوع بيماري کرونا قرار داريم، براي پذيرش بيماران کرونايي در تمامي مراکز درماني تمهيدات لازم انديشيده شود. 

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه طبق تصميم ستاد ملي کرونا، دستورالعمل جديدي براي شرايط قرمز کرونايي تدوين خواهد شد، عنوان کرد: تا زمان تدوين اين دستورالعمل، دستورالعمل جديدي ابلاغ شده است که در هفته جاري طبق آن عمل خواهيم کرد، سپس نظارت‌ها تشديد شود و گزارش اجراي اين دستورالعمل به ستاد ملي ارسال شود.

وي افزود: مهدهاي کودک چهارمحال و بختياري به‌مدت يک‌هفته تعطيل شوند و مادران شاغل نيز مي‌توانند از فرصت دورکاري استفاده کنند، همچنين مدارس در مناطق روستايي و عشايري داير هستند و در مناطق شهري با ظرفيت ۲۰ درصد و به‌صورت گروه‌بندي فعاليت کنند.

حيدري با اشاره به اينکه آمار ابتلا و مرگ و مير بيماران کرونايي در چهارمحال و بختياري در حال افزايش است، خاطرنشان کرد: سن ابتلا به کرونا پايين آمده است، افراد در صورت بروز هرگونه علائم فورا به پزشک مراجعه و خود را قرنطينه کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بايد فرهنگ‌سازي و اقناع مردم براي رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در دستور کار قرار بگيرد، گفت: اجراي مصوبات ستاد کرونا با جديت دنبال شود، دانشگاه علوم پزشکي بر بحث بستري و درمان بيماران نظارت کامل داشته باشد.

وي افزود: بحث تزريق واکسن جمعيت زير ۱۸ سال و بيماران زمينه‌اي مورد تاکيد قرار بگيرد، در طرح شهيد سليماني کنترل اين بيماران مدنظر باشد، همچنين تعداد تخت‌هاي NICU, ICU, PICU  افزايش پيدا کند، وزرات بهداشت آمادگي تجهيز اين تخت‌ها را دارد.

حيدري گفت: سالن‌هاي پذيرايي و رستوران‌ها با ۲۰ درصد ظرفيت و به‌صورت بيرون‌بر مي‌توانند به فعاليت خود ادامه دهند، نمايشگاه‌هاي تخصصي نيز با همين ظرفيت مي‌توانند داير شوند. 

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان يادآور شد: کارکنان دولتي که به کرونا مبتلا مي‌شوند تا پنج روز از مرخصي کرونا و مابقي را از مرخصي استحقاقي استفاده کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07