پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

آمادگي حمايت براي توسعه فولاد در چهارمحال و بختياري را داريم

کد خبر: 167482 تاریخ انتشار: 1400/12/01
نمایش: 1157
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه توسعه صنايع مي‌تواند گامي موثر در ايجاد اشتغال پايدار باشد، گفت: آمادگي حمايت براي اجراي طرح‌هاي توسعه فولاد در چهارمحال و بختياري را داريم.
غلامعلي حيدري يکم اسفندماه در ديدار با مديران عامل شرکت‌هاي فولاد سفيددشت، فولاد تاراز و ورق خودرو در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه امروز يکي از مهم‌ترين موضوعات در استان بحث بيکاري است، اظهار کرد: صنايع به‌خوبي مي‌توانند در راستاي ايجاد اشتغال پايدار گام بردارند و صنعت فولاد يکي از صنايع بسيار ارزشمند در حوزه توليد و ايجاد اشتغال محسوب مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: متاسفانه نرخ بالاي بيکاري در اين استان موجب شده است تا آمار مهاجرت به استان‌هاي مجاور به‌شدت بالا برود، اين مسئله آسيب‌هاي بسياري را به‌دنبال داشت، بايد با ايجاد اشتغال پايدار از مهاجرت به ساير استان‌ها جلوگيري کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه توسعه صنايع مي‌تواند گامي موثر در ايجاد اشتغال پايدار باشد، توضيح داد: آمادگي حمايت براي اجراي طرح‌هاي توسعه فولاد در چهارمحال و بختياري را داريم، صنايع فولادي مي‌تواند براي افراد به‌صورت مستقيم و غير مستقيم اشتغال پايدار ايجاد کند.
حيدري بيان کرد: در اجراي طرح‌هاي توسعه فولاد در چهارمحال و بختياري بايد مباحث آمايش سرزمين و پيوست عدالت مورد توجه قرار بگيرد تا اين طرح‌ها موجب توسعه و پيشرفت در استان شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بر سر راه توليد و اجراي طرح‌هاي توسعه صنعتي در استان موانعي مانند زمين مناسب، تخصيص آب، مشکل برق و ... وجود دارد، گفت: مي‌توان براي مشکل کمبود آب از پساب استفاده کرد، همچنين کارخانه‌ها براي حل مشکل سوخت تنها به يک سوخت اکتفا نکنند، بلکه سوخت‌هاي جايگزين را براي مواقع بحراني در نظر داشته باشند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: سرمايه‌گذاراني که براي سرمايه‌گذاري در چهارمحال و بختياري ورود پيدا مي‌کنند، تلاش کنند از ظرفيت نيروهاي جوان بومي و توانمند بهره ببرند، همچنين صنايع مستقر سرمايه خود را در بانک‌هاي استان سپرده‌گذاري کنند تا بتوان از اين منابع مالي براي پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به مشاغل خرد استفاده کرد.

حيدري با اشاره به اينکه حمل بار توسط راه‌آهن يک روش مطمئن و کم هزينه‌تر نسبت به حمل و نقل بار توسط خودروهاي سنگين محسوب مي‌شود، عنوان کرد: سرمايه‌گذاران مي‌توانند براي اجراي پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختياري مشارکت داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: خدمت به مردم يک نوع عبادت محسوب مي‌شود، بايد با قدرت و کار جهادي در راستاي حل مشکلات مردم گام برداريم، همچنين صاحبان صنايع در استان بخشي از درآمد خود را به بحث‌هاي توسعه‌اي و اقدامات فرهنگي اختصاص دهند.

ارباب‌زاده- مديرعامل شرکت فولاد سفيددشت در شهرستان بروجن با بيان اينکه تلاش شده در سه مجموعه فولادي فعال در استان از ظرفيت نيروهاي بومي استفاده شود، اظهار کرد: 92 درصد نيروهاي شرکت فولاد سفيددشت بومي منطقه هستند.

وي افزود: همچنين در آزمون استخدامي برگزار شده براي جذب نيرو در طرح توسعه‌اي شرکت فولاد سفيددشت، متقاضيان 100 درصد بومي بودند.

ارباب‌زاده در پايان تاکيد کرد: شرکت فولاد سفيددشت، تاراز و ورق خودرو در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي بخشي از درآمد خود را به اين استان در راستاي اقدامات عام‌المنفعه اختصاص مي‌دهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06