پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مسائل و مشکلات شهرستان کوهرنگ در نهاد رياست جمهوري پيگيري شد

کد خبر: 167499 تاریخ انتشار: 1400/12/02
نمایش: 1180
اخبار
مسائل و مشکلات زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختياري در نشست استاندار، نماينده مردم شهرستان‌هاي اردل، کوهرنگ، فارسان و کيار در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استاني با معاون اجرايي نهاد رياست‌جمهوري پيگيري شد. 
به گزارش روابط‌عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، غلامعلي حيدري- استانداري چهارمحال و بختياري در نشستي با سيد صولت مرتضوي، معاون اجرايي رئيس‌جمهور  و با همراهي نماينده مردم شهرستان‌هاي اردل، کوهرنگ، فارسان و کيار در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استاني، مسائل و مشکلات زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ را به‌صورت ويژه پيگيري کرد، در اين نشست نمايندگان تام‌الاختيار از ۳۰ وزارتخانه و سازمان نيز حضور داشتند.
غلامعلي حيدري- استاندار چهارمحال و بختياري در ابتداي اين نشست با اشاره به محروميت‌هاي برجاي مانده در شهرستان کوهرنگ از دهه‌هاي گذشته، اظهار کرد: فقر و بيکاري، کمبود زيرساخت در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، ورزشي، کشاورزي و ...، خسارت وارده به منازل مسکوني در پي زلزله اخير و کمبود امکانات بهداشتي و درماني از جمله مهم‌ترين مشکلات اين شهرستان محسوب مي‌شود.
وي بيان کرد: قطعا انتقال دغدغه‌ها، مشکلات و مطالبات مردم به مسئولان کلان کشوري از جمله مهم‌ترين وظايف مسئولان استاني محسوب مي‌شود، اميدواريم مسئولان در سطح کلان کشور با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود نگاه ويژه‌اي به امر محروميت‌زدايي در استان‌هايي نظير چهارمحال و بختياري داشته باشند.
حيدري با تاکيد بر اينکه نظارت بر عملکرد مسئولان شهرستاني از مهم‌ترين برنامه‌هاي استانداري چهارمحال و بختياري محسوب مي‌شود، توضيح داد: تلاش مي‌کنيم با اقدامات متعدد گلوگاه‌هايي که مانع خدمات‌رساني عادلانه به مردم در شهرستان‌ها مي‌شود را شناسايي کنيم.
استاندار چهارمحال و بختياري افزود: مسئولان خادم مردم هستند، بنابراين خدمت و رفع دغدغه‌هاي آنان را يک تکليف و وظيفه مي‌دانيم، اميدواريم با پيگيري‌هاي مستمر شاهد رفع محروميت از چهره استان باشيم.
وي بيان کرد: در نشست با معاون اجرايي رئيس‌جمهور مقرر شد در مجموع ۱۰۰۰ ميليارد تومان به توسعه شهرستان کوهرنگ اختصاص پيدا کند. 
حيدري تصريح کرد: همچنين به‌منظور بهره‌مندي مردم اين شهرستان از خدمات بهداشتي و درماني پزشکان متخصص در اين شهرستان مستقر خواهند شد و ۱۵ منزل مسکوني نيز براي اسکان اين پزشکان و ۱۵ مرکز بهداشت نيز براي ارائه خدمات درماني احداث مي‌شود.
استاندار چهارمحال و بختياري از تزريق ۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: همچنين ۲۲ ميليارد تومان براي تکميل يک طرح ورزشي، ۲۵۰ ميليارد تومان براي تکميل طرح‌هاي نيمه‌تمام کشاورزي، ۲۰۰ ميليارد تومان براي اجراي طرح‌هاي اشتغالزا در حوزه صنعت، کشاورزي و گردشگري، ۱۰ ميليارد تومان براي تکميل ساختمان فرهنگسراي کوهرنگ، ۷.۵ ميليارد تومان براي تکميل ساختمان فرمانداري کوهرنگ، يک ميليارد تومان براي ساماندهي گلزارهاي شهدا و ۱۰۰ ميليارد تومان نيز براي تامين آب شرب پايدار در اين شهرستان اختصاص پيدا مي‌کند.
در ادامه اين نشست سيد صولت مرتضوي- معاون رئيس‌جمهور با ابراز اميدواري از بهبود شرايط در آينده، اظهار کرد: در چهارمحال و بختياري مشکلاتي وجود دارد، اما هيچ دليلي براي تسليم شدن در برابر اين مشکلات نداريم، زيرا بايد تهديدها را به فرصت تبديل کنيم.
وي افزود: الگوهاي موفقي در مسير رشد، تعالي و حل مشکلات داريم، مگر وقتي سردار سليماني داعش را با تمام عقبه‌اش در کنار ضريح حضرت زينب(س) و دردانه امام حسين(ع) بيرون کرد و سوريه را آزاد ساخت، تعادلي بين امکانات طرفين وجود داشت؟   
مرتضوي گفت: هر جا اراده، اتحاد و اخلاص در کنار يکديگر قرار بگيرد، کارها پيش مي‌رود و در کشوري که واجد اقليم و امکانات است، تسليم مشکلات نمي‌شويم.  
معاون اجرايي رئيس‌جمهور تاکيد کرد: مطالب مطرح شده توسط استاندار چهارمحال و بختياري  و نماينده شهرستان‌هاي مذکور در جلسات آتي با مسئولان مربوطه مطرح  و پيگيري لازم براي رفع مشکلات و محروميت‌زدايي  به‌عمل مي‌آيد.
گفتي است،  طبق توافقات و پيگيري‌هاي صورت گرفته در اين نشست مقرر شد اعتباري به‌منظور تکميل مدارس نيمه‌تمام و جمع‌آوري مدارس کانکسي و احداث مدارس ثابت اختصاص پيدا کرده و يک مدرسه شبانه‌روزي نيز در اين شهرستان نيز احداث شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06