پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

پروژه‌هاي با پيشرفت فيزيکي بالا و تاثيرگذار در اشتغال در سفر رياست‌جمهوري به استان پيشنهاد مي‌شود

کد خبر: 167501 تاریخ انتشار: 1400/12/04
نمایش: 1338
اخبار
سرپرست معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه پروژه‌هاي با پيشرفت فيزيکي بالاي ۵۰ درصد و در موارد خاص پروژه‌هاي بالاي 30 درصد نيز در ليست پروژه‌هاي سفر رياست‌جمهوري به استان گنجانده شود، گفت: اما بايد دستگاه‌هاي اجرايي در تهيه ليست پيشنهادي، پروژه‌هاي با پيشرفت فيزيکي بالا و تاثيرگذاري آن‌ها در اشتغال را مدنظر قرار دهند و بر همين اساس ليست پيشنهادي را اولويت‌بندي کنند.
علي حيدري چهارم اسفندماه در جلسه هماهنگي سفر رياست‌جمهوري به چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بايد پروژه‌ها ظرف دو روزه آينده جمع‌بندي و به نهاد رياست‌جمهوري ارسال شود، اظهار کرد: ميزان اعتباري که قرار است به پروژه‌هاي عمراني و زيرساختي نيمه‌تمام استان در اين سفر اختصاص پيدا کند، در حال حاضر قطعي نشده است، اما اين اعتبار ظرف مدت دو سال و به مرور اختصاص پيدا خواهد کرد.

سرپرست معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه پروژه جديدي براي سفر رياست جمهوري به استان توسط دستگاه‌هاي اجرايي تعريف نشود، توضيح داد: پروژه جديد به‌جز موارد خاص حذف مي‌شود، پروژه‌هايي که نيازمند تسهيلات هستند نيز در جلسه جداگانه‌اي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينکه پروژه‌هاي با پيشرفت فيزيکي بالاي ۵۰ درصد و در موارد خاص پروژه‌هاي بالاي 30 درصد نيز در ليست پروژه‌هاي سفر رياست‌جمهوري به چهارمحال و بختياري گنجانده شود، توضيح داد: اما بايد دستگاه‌هاي اجرايي در تهيه ليست پيشنهادي، پروژه‌هاي با پيشرفت فيزيکي بالا و تاثيرگذاري آن‌ها در اشتغال را، مدنظر قرار دهند و بر همين اساس ليست پيشنهادي را اولويت‌بندي کنند.

 حيدري افزود: پروژه‌هايي نيمه‌تمامي که توسط دستگاه‌هاي اجرايي براي سفر رياست‌جمهوري به چهارمحال و بختياري پيشنهاد مي‌شود بايد تمامي مجوزات لازم را اخذ کرده باشد، زيرا پروژه‌هاي داراي مشکل از ليست حذف خواهد شد.

سرپرست معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه دستگاه‌هاي اجرايي در پروژه‌هاي پيشنهادي سفر رياست‌جمهوري بحث عدالت را مدنظر قرار دهند، گفت: تمامي شهرستان‌ها بايد از اعتبارات اين سفر بهره‌مند شوند، همچنين پروژه‌هايي که قرار است با همکاري قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا و قرارگاه امام حسن(ع) در استان اجرا شود نيز در به‌صورت جداگانه مدنظر قرار بگيرد.

زمان دقيق سفر رياست‌جمهوري به چهارمحال و بختياري مشخص نيست

در ادامه جلسه ميرهاشمي- نماينده حوزه معاونت اجرايي رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه پروژه‌هاي پيشنهادي براي سفر رياست‌جمهوري بايد داراي پيشرفت فيزيکي بالاي ۵۰ درصد باشند، اظهار کرد: در صورتي مي‌توان پروژه‌هاي با پيشرفت فيزيکي زير ۵۰ درصد را پيشنهاد داد که اين پروژه‌ها محرک استان باشد.

وي افزود: اعتباري که به پروژه‌هاي عمراني سفر رياست جمهوري به استان‌ها اختصاص پيدا مي‌کند، در نهايت بايد ظرف دوسال منجر به تکميل پروژه شود يا اينکه اگر پروژه نيازمند زمان بيش‌تري براي تکميل است، مي‌توان پروژه را به‌صورت فازبندي اجرا کرد تا در اين مدت حداقل يک فاز آن به بهره‌برداري برسد.

ميرهاشمي با بيان اينکه زمان دقيق سفر رياست‌جمهوري به چهارمحال و بختياري مشخص نيست، يادآور شد: چند استان کشور در اولويت سفر رياست‌جمهوري قرار دارند، اما در نهايت اولويت سفر به استان‌ها توسط رياست‌جمهور مشخص مي‌شود.

نماينده حوزه معاونت اجرايي رئيس‌جمهور بيان کرد: اگر براي اجراي پروژه‌اي در استان اختلافي بين دستگاه‌هاي اجرايي وجود دارد، اين مشکلات در سفر رياست‌جمهوري قابل حل است، همچنين پروژه‌هاي پيشنهادي سفر بايد داراي مجوزات لازم و داراي رديف اعتباري ملي باشد.

وي خاطرنشان کرد: پروژه‌هاي پيشنهادي سفر رياست‌جمهوري، توسط دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري پس از ارزيابي و پالايش توسط استاندار و معاون اجرايي رئيس‌جمهور قطعي خواهد شد، پس از انتخاب پروژه‌ها براي دستگاه‌هاي اجرايي دعوت‌نامه ارسال مي‌شود، سپس نمايندگان دستگاه‌ها بايد با اطلاعات دقيق پروژه و عکس در جلسه حاضر شوند، اگر تعداد پروژه‌ها زياد باشد، امکان بررسي تمامي پروژه‌ها وجود نخواهد داشت، بنابراين دستگاه‌هاي اجرايي پروژه‌ها را بر اساس اولويت مشخص کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06