پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

پيگيري رفع موانع پيش‌روي توسعه زيرساخت‌هاي علمي و فناوري چهارمحال و بختياري توسط استاندار در جلسه‌اي با حضور معاون رئيس‌جمهور

کد خبر: 167517 تاریخ انتشار: 1400/12/04
نمایش: 1145
اخبار
توسعه زيست‌بوم فناوري چهارمحال و بختياري و احداث زيرساخت‌هاي پارک علم و فناوري استان در نشستي با حضور استاندار چهارمحال و بختياري و معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش روابط‌عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، غلامعلي حيدري استاندار چهارمحال و بختياري با همراهي رئيس پارک علم و فناوري استان با سورنا ستاري معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهور ديدار و گفت‌گو کرد، در اين نشست مشترک، توسعه زيست‌بوم فناوري و احداث زيرساخت‌هاي پارک علم و فناوري استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
غلامعلي حيدري استاندار چهارمحال و بختياري در نشست با معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري با اشاره به کمبودهاي موجود در حوزه توسعه زيرساخت‌هاي ايجاد اشتغال پايدار در استان‌، اظهار کرد: موانع بسياري براي توسعه اشتغال در استان، باوجود ظرفيت‌هاي بالقوه در حوزه‌هاي مختلف وجود دارد، بايد تلاش کنيم اين موانع برطرف شود.
وي افزود: در حوزه‌هايي مانند کشاورزي، صنعت، دامپروري، گردشگري، شيلات، صنايع‌دستي و ... فرصت‌هاي بسيار خوبي براي ايجاد اشتغال پايدار وجود دارد، قطعا براي فعال شدن اين ظرفيت‌ها نيازمند ورود شرکت‌هاي دانش‌بنيان خواهيم بود.
حيدري با بيان اينکه امروزه فارغ‌التحصيلان دانشگاهي يک ظرفيت عظيم براي چهارمحال و بختياري محسوب مي‌شوند، توضيح داد: مي‌توان با حمايت از شرکت‌هاي دانش‌بنيان در راستاي ايجاد اشتغال پايدار براي اين قشر گام‌هاي اساسي برداشت.
استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: براي حل معضل بيکاري در استان بايد تمامي ظرفيت‌ها با همکاري بخش خصوصي و دولتي به‌کار گرفته شود، باتوجه به اينکه قابليت‌هاي منحصر به‌فردي در اين استان براي ايجاد اشتغال وجود دارد، درصدد هستيم با همکاري مراکز علمي و فناوري اين ظرفيت‌هاي بالقوه را بالفعل کنيم.
در ادامه جلسه ستاري معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور با بيان اينکه زيست‌بوم فناوري چهارمحال و بختياري ‌در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته است، اظهار کرد: اين طرح با همکاري پارک علم و فناوري در حال اجرا است.
وي خاطرنشان کرد: معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري آمادگي حمايت از طرح‌هاي توسعه فناوري در پارک علم و فناوري در زمينه‌هاي مختلف اعم از طرح‌هاي کلان در حوزه آبزيان، شيلات، کشاورزي، گياهان دارويي و ساير ظرفيت‌هاي منطقه‌اي استان را دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06