پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ضرورت توجه به احداث مساجد در طرح مسکن ملي چهارمحال‌وبختياري

کد خبر: 167524 تاریخ انتشار: 1400/12/07
نمایش: 1243
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال‌وبختياري گفت: در مسئله مسکن ملي لازم است که اماکن عمومي به‌ويژه مساجد ديده شوند و چه خوب است که در هر شهرک جديدي که ايجاد مي‌شود، مسجد در محوريت توسعه قرار گيرد و بهترين و زيباترين محل به احداث مسجد اختصاص يابد.
محسن حسين‌ميرزايي هفتم اسفندماه در جلسه سياستگذاري امور مساجد چهارمحال و بختياري بااشاره به نقش تأثيرگذار مساجد از زمان مبارزات انقلابي و پس از پيروزي انقلاب، اظهار کرد: پرداختن به احداث مساجد جديد و توسعه نرم‌افزاري و سخت‌افزاري اين اماکن مقدس جزو وظايف ذاتي همه دستگاه‌هاست و مسئولان نيز بر اين موضوع تأکيد دارند.

وي ادامه داد: کار در حوزه مساجد توفيق است و به فرمانداران توصيه مي‌شود که مسائل و مشکلات مربوط به توسعه مساجد را به‌صورت ويژه و خاص و در اسرع وقت پيگيري کنند، بازوان نهادهاي متولي در توسعه مساجد باشند و با تمام وجود خدمت کنند.

حسين‌ميرزايي با تأکيد بر اينکه صورت‌جلسات مربوط به توسعه مساجد نبايد معطل رسيدن به جلسه بعدي بماند، گفت: مي‌طلبد که يک کارگروه يا نيروي پيگير اجرايي شدن مفاد جلسات شوراي سياستگذاري امور مساجد به کار گمارده شود تا بتوان اين مصوبات را اجرايي کرد.

وي با يادآوري جاي خالي پرداختن به مباحث نرم‌افزاري مساجد چهارمحال و بختياري در کنار توسعه فيزيکي، بيان کرد: در حوزه نرم‌افزاري و برنامه‌هاي درون مساجد نيازمند يک بسته محکم و قوي هستيم و نبايد به مبحث اقامه نماز در مساجد اکتفا کرد.

معاون سياسي، سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار تصريح کرد: از ظرفيت خيران در توسعه همه‌جانبه مساجد نبايد غافل باشيم و انسان‌هاي خيرانديش زيادي هستند که مايلند در اين زمينه سهيم باشند، هم‌چنان که اين موضوع تا کنون نيز اتفاق افتاده است، در مبحث ايجاد مساجد جديد بايد به مسئله ايجاد يک منبع درآمد پايدار براي مسجد نيز ديده شود.

حسين‌ميرزايي گفت: در مبحث مسکن ملي مي‌طلبد که اماکن عمومي به‌ويژه مساجد ديده شوند و چه خوب است که در هر شهرک جديدي که ايجاد مي‌شود مسجد در محوريت توسعه قرار گيرد و بهترين و زيباترين محل به احداث مسجد اختصاص يابد تا مشکلات فقدان مساجد در طرح مسکن مهر تکرار نشود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06