پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

آمادگي براي حمايت از سرمايه‌گذاري بنياد مستضعفان در استان وجود دارد

کد خبر: 167528 تاریخ انتشار: 1400/12/08
نمایش: 2221
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: آمادگي لازم براي فراهم کردن زيرساخت‌هاي مورد نياز سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف توسط بنياد مستضعفان در استان وجود دارد تا از اين طريق بتوان در راستاي ايجاد اشتغال پايدار گام برداشت.
غلامعلي حيدري در ديدار با مديرعامل هلدينگ صنايع عمومي بنياد مستضعفان کشور و مديرعامل جديد کارخانه حجاب شهرکرد با بيان اينکه چهارمحال و بختياري در دهه‌هاي گذشته از مسير توسعه بازمانده است، اظهار کرد: اين استان با محروميت‌هاي بسياري روبرو است، همچنين به‌دليل اين محروميت‌ها نرخ بيکاري اين استان همواره بالاتر از ميانگين کشوري بوده و براي کاهش اين نرخ نيازمند اقدامات اساسي هستيم.
استاندار چهارمحال و بختياري افزود: درصدد هستيم با جذب سرمايه‌گذار در بخش‌هاي مختلف اعم از صنعت، کشاورزي، گردشگري و ...، نرخ بيکاري در استان را کاهش دهيم .
وي در ادامه با اشاره به اينکه چند واحد توليدي زيرمجموعه بنياد مستضعفان از جمله کارخانه حجاب، بهنوش، پاک پي و مجموعه شير و گوشت زاگرس در چهارمحال و بختياري در حال فعاليت است، گفت: طرح‌هاي توسعه اين واحدهاي توليدي مي‌تواند در کاهش نرخ بيکاري در استان موثر باشد.
 حيدري افزود: توليد چادر مشکي يکي از نيازهاي کشور محسوب مي‌شود و با توسعه کارخانه حجاب شهرکرد به‌عنوان تنها توليدکننده چادر مشکي در کشور، مي‌توان علاوه بر تامين نياز داخلي کشور، از خروج ارز و واردات چادر مشکي نيز جلوگيري کرد.
استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: اميد است هر چه سريعتر فرآيند اجرايي طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد آغاز شود و مردم در کوتاه‌ترين زمان ممکن از برکات آن بهره‌مند شوند.
وي در پايان تاکيد کرد: آمادگي لازم براي فراهم کردن زيرساخت‌هاي مورد نياز سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي مختلف توسط بنياد مستضعفان در چهارمحال و بختياري وجود دارد تا از اين طريق بتوان در  راستاي ايجاد اشتغال پايدار گام برداشت.
در ادامه اين ديدار شيرازي- مديرعامل هلدينگ صنايع عمومي بنياد مستضعفان کشور با اشاره به اينکه کارخانه حجاب شهرکرد تنها توليدکننده چادر مشکي در کشور محسوب مي‌شود، اظهار کرد: دانش توليد پارچه چادر مشکي در اختيار اين مجموعه قرار دارد و مي‌توان از اين فرصت براي انحصار توليد در اين محصول استفاده کرد.
شيرازي در ادامه با اشاره به اينکه آماده اجراي طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد شهرکرد هستيم، گفت: با اجراي اين طرح توليد چادر مشکي از ۱۰ ميليون متر مربع در سال به ۱۶ ميليون متر مربع خواهد رسيد، اجراي اين طرح ظرف سه سال نيازمند ۲۶۰ ميليارد تومان اعتبار است و براي ۶۰ نفر به‌صورت مستقيم اشتغال پايدار ايجاد مي‌کند.
مديرعامل هلدينگ صنايع عمومي بنياد مستضعفان کشور عنوان کرد: مصمم بر اجراي طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد هستيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06