پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مديران مرتبط با ستاد سفرهاي نوروزي به مرخصي نروند

کد خبر: 167563 تاریخ انتشار: 1400/12/12 12:04:38
نمایش: 1266
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري گفت: از مديران مرتبط با ستاد سفرهاي نوروزي استان درخواست مي‌شود در ايام پاياني سال و نوروز مرخصي‌هاي خود را لغو کنند.
علي حيدري ۱۲ اسفندماه در دومين ستاد اجرايي، ساماندهي و ارتقاي خدمات سفر در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تاکنون محدوديت خاصي براي انجام سفرهاي نوروزي از سوي ستاد ملي کرونا اعلام نشده است، اظهار کرد: يک تقسيم کار بين دستگاه‌هاي ذيربط براي استقبال و پذيرايي از مهمانان در ايام پاياني سال و نوروز صورت گرفته است، همچنين طبق آخرين اعلام ستاد ملي کرونا، افرادي که سه دز واکسن خود را تزريق کرده‌اند، مي‌توانند سفر بروند.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري افزود: از مديران مرتبط با ستاد سفرهاي نوروزي درخواست مي‌شود در ايام پاياني سال و نوروز مرخصي‌هاي خود را لغو کنند، زيرا حضور مديران براي مديريت هرچه بهتر امور ضروري است، مديران مي‌توانند پس از پايان تعطيلات از مرخصي خود استفاده کنند.

وي با اشاره به اينکه پيش‌بيني مي‌شود نوروز امسال با افزايش سفر به چهارمحال و بختياري، بعد از ممنوعيت دوساله به‌علت بيماري کرونا مواجه شويم، عنوان کرد: به‌نظر مي‌رسد راهنمايي و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان در ايام تعطيلات نوروز از اهميت بالايي برخوردار باشد، به همين منظور اپليکيشن معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان راه‌اندازي شود و در طول سال نيز مورد استفاده قرار بگيرد.

حيدري با تاکيد بر اينکه فرمانداران شهرستان‌ها بايد در فرصت باقي‌مانده تا نوروز کاستي‌ها در حوزه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزي را در حد توان رفع کنند، گفت:  نيروي انتظامي از تمامي توان و ظرفيت خود براي برقراري نظم و امنيت در تمامي نقاط استان استفاده کند.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري در ادامه با بيان اينکه سازمان هواشناسي بايد وضعيت جوي استان را در ايام نوروز مرتبا به‌طور دقيق و با حساسيت گزارش کند، خاطرنشان کرد: اگر سامانه بارشي پرفشاري قرار است، استان را تحت تاثير قرار دهد بايد اين پيش‌بيني از يک هفته قبل اعلام شود تا ستاد مديريت بحران نيز آمادگي داشته باشد، همچنين وضعيت جوي بايد به اطلاع عموم نيز برسد.

وي افزود: تا امروز برنامه‌اي براي اسکان مسافران در مدارس و اقامتگاه‌هاي ارگان‌ها و نهادهاي دولتي نداريم، اما باتوجه به اينکه رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي ضروري است، بايد مراکز اسکان افزايش پيدا کند، همچنين همه ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي آمادگي پذيرايي از مهمانان در مراکز اقامتي خود را داشته باشند تا در صورت اعلام، بتوانيم از اين مراکز نيز استفاده کنيم.

حيدري با تاکيد بر اينکه تامين مايحتاج عمومي مردم مانند گوشت، مرغ، ميوه، نان و ... بايد از هم‌اکنون مورد توجه متوليان قرار بگيرد، تصريح کرد: همچنين ذخيره دارو باتوجه به قرار داشتن در پيک کرونا مورد توجه باشد، اصناف نيز بايد شيف‌بندي شوند تا مردم براي تامين مايحتاج با مشکل مواجه نشوند.

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري ادامه داد: کيفيت نان در استان مطلوب نيست، برخي معتقدند که کيفيت پايين آرد علت اين مسئله است، در حاليکه بسياري از مردم در خانه با همين آرد نان با کيفيت توليد مي‌کنند.

وي يادآور شد: براي معرفي سوغات و صنايع‌دستي توليدي در چهارمحال و بختياري غرفه‌هايي در نقاط مختلف استان راه‌اندازي شود تا با حمايت از فعالان اين حوزه، بتوانيم شاهد رونق کسب و کار نيز باشيم.

حيدري در پايان عنوان کرد: جاده جايگزين پل زمانخان به سمت شوراب صغير به طول ۶۰۰ متر در حال حاضر خاکي است، براي کاهش بار ترافيک در اين محور، فورا محور توسط اداره‌کل راهداري و حمل نقل جاده‌اي آسفالت شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06