پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تخصيص اعتبار در سال آينده منوط به جذب اعتبارات سال‌جاري است

کد خبر: 167589 تاریخ انتشار: 1400/12/15
نمایش: 658
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تخصيص اعتبار در سال ۱۴۰۱ به استان منوط به ميزان جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ است، گفت: اگر نتوانيم اعتبارات عمراني اختصاص يافته به استان در سال‌جاري را جذب کنيم، قطعا اين مسئله در اعتبارات سال آينده تاثير منفي خواهد داشت.
غلامعلي حيدري ۱۵ اسفندماه در جلسه شوراي تامين مسکن و نحوه جذب اعتبارات خزانه اسلامي قانون بودجه ۱۴۰۰ چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه کشور با مشکلات اقتصادي، تحريم، کرونا و ... دست و پنجه نرم مي‌کند، اظهار کرد: با اين شرايط، اعتباراتي محدود در بخش عمراني به استان‌ها اختصاص پيدا مي‌کند، بنابراين بايد همه مديران براي جذب اعتبارات تلاش کنند و اجازه ندهند هيچ اعتباري برگشت بخورد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه فرصت چنداني براي جذب اعتبارات عمراني باقي نمانده است، گفت: سال مالي به زودي به پايان مي‌رسد، کار غيرقابل انجامي در استان وجود ندارد، فرمانداران و مديران براي جذب کامل اعتبارات برنامه‌ريزي کنند و موانع پيش‌روي جذب اعتبارات برطرف شود.

وي افزود: نبايد اجازه دهيم اعتبارات اختصاص يافته به چهارمحال و بختياري برگشت بخورد، مديران پيگير جذب اعتبارات باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه دولت سيزدهم متعد شده است، سالي يک ميليون مسکن در کشور احداث کند، بيان کرد: در سال ۱۴۰۰ به دليل جابجايي دولت تا حدودي از برنامه عقب بوديم، بنابراين بايد در سال ۱۴۰۱ با کار جهادي به برنامه برسيم و ۵۰ درصد برنامه محقق شود.

وي ادامه داد: عموما در ابتداي آغاز هر کاري موانعي ايجاد مي‌شود، اما پس از آغاز و قرار گرفتن کارها بر روي ريل، شاهد تسريع در روند اقدامات هستيم، قطعا با رونق در بخش مسکن، اشتغال خوبي در چهارمحال و بختياري ايجاد مي‌شود و بالغ بر ۱۰۰ کسب و کار نيز رونق مي‌گيرد.

حيدري با تاکيد بر اينکه جلسات شوراي تامين مسکن در استان ماهيانه و در شهرستان‌ها هر دو هفته يکبار تشکيل شود، بيان کرد: در هر ۴۳ شهر چهارمحال و بختياري بايد کار احداث مسکن در طرح نهضت ملي مسکن دنبال شود، تاکنون گزاش کار در ۲۶ شهر اعلام شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ظرفيت ايجاد شده براي خودمالکان در طرح نهضت ملي مسکن، گفت: افرادي که داراي زمين هستند، مي‌توانند از تسهيلات دولتي براي احداث مسکن استفاده کنند و بحث کمبود زمين نيز جبران خواهد شد، همچنين در بافت‌هاي فرسوده نيز از اين امکان مي‌توان استفاده کرد و زيرساخت‌ها نيز وجود دارد.

وي تاکيد کرد: تا يک‌ماه آينده بايد پالايش متقاضيان در طرح نهضت ملي مسکن در چهارمحال و بختياري به پايان برسد، همچنين اراضي تامين شده براي احداث مسکن در اين طرح در شهرهاي زير ۱۰۰ هزار نفر تا هفته آينده به بنياد مسکن انقلاب اسلامي تحويل شود.

حيدري اضافه کرد: اداره‌کل منابع‌طبيعي و آبخيزداري و جهادکشاورزي تشريفات در الحاق اراضي به محدوده شهرها براي احداث مسکن در طرح نهضت ملي مسکن را کم کند تا امور تسريع شود، همچنين اسناد مورد نياز براي اراضي توسط ثبت اسناد سريعا صادر شود تا بانک‌ها تسهيلات را به متقاضيان پرداخت کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان گفت: سهميه نهادهايي مانند کميته امداد امام خميني(ره)، ستاد فرمان امام خميني(ره)، قرارگاه امام حسن (ع)، بهزيستي و ... در بحث ساخت مسکن در روستاهاي محروم استان مشخص شود، براي مثال قرارگاه امام حسن (ع) در روستاهاي محروم استان ۴۰۰ واحد مسکوني احداث خواهد کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06