پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

کار در حوزه مسائل اجتماعي و فرهنگي از شعار خارج شود

کد خبر: 167646 تاریخ انتشار: 1400/12/21 19:30:52
نمایش: 1268
اخبار
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال‌ و بختياري با بيان اينکه کار در حوزه مسائل اجتماعي و فرهنگي بايد از شعار خارج شود، گفت: مديراني که دغدغه فرهنگ و مسائل اجتماعي را ندارند جاي فعاليت در دولت سيزدهم را نيز نخواهند داشت.
محسن حسين‌ميرزايي ۲۱ اسفندماه در نشست کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده چهارمحال و بختياري اظهار کرد: اين گونه نشست‌ها که در رابطه با مسائل فرهنگي و اجتماعي است از جمله نشست‌هاي مهم در هر استاني به شمار مي‌رود و اگر تاکنون در اين راستا کم‌کاري و کم‌توجه‌اي صورت گرفته است، بايد رويه‌ها تغيير کند.

وي با يادآوري اينکه وجود آسيب‌هاي اجتماعي نشان‌دهنده آن است که به درستي به اين مسائل پرداخته نشده است، تصريح کرد: امور اداري و سازماني در يک طرف ماجرا قرار دارند، اما بايد براي حل مسائل موجود، کارها از شعار خارج شده و مديران دلسوزانه ورود پيدا کنند.

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري پرداختن به مسائل فرهنگي و اجتماعي و در اولويت قرار دادن آن‌ها را از سفارش‌هاي مقام معظم رهبري بيان کرد و ادامه داد: نشست‌هايي که براي اين گونه مباحث برگزار مي‌شود براي آن است که کار فوق‌العاده و تحول‌آفرين در اين حوزه انجام شود و مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد در اين نشست‌ها حضور فعال داشته باشند.

وي با تاکيد بر اينکه بدون حضور مديران دستگاه‌ها در نشست‌هاي کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده نمي‌توان به نتيجه مطلوب رسيد، تصريح کرد: لازم است فعاليت و اقدامات کميته‌هاي زيرمجموعه کارگروه نيز ارزيابي شود و اگر اجراي اموري معطل مانده است، مسوول مربوطه پاسخگو باشد تا بتوان براي اختصاص صحيح اعتبارات نيز تصميم‌گيري مناسبي انجام داد.

حسين‌ميرزايي توجه به آمارهاي حوزه آسيب‌هاي اجتماعي و ارائه راهکار براي کنترل و کاهش آن را ضروري خواند و افزود: در نشست‌هاي کارگروه نبايد تنها به طرح مساله پرداخت بلکه بايد براي اين مسائل اولويت‌بندي صورت بگيرد و راهکارها و برنامه‌هاي عملياتي نيز ارائه شود.

وي يادآور شد: آسيب‌شناسي برنامه‌هاي اجرا شده در حوزه کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده گذشته نيز بايد در دستور کار قرار گيرد تا اگر نتيجه‌اي حاصل نشده است، علت آن مشخص شود و در روند اجرايي تجديدنظر مناسب صورت بگيرد.

سرعت بخشي در تدوين برنامه‌هاي عملياتي حوزه مسائل اجتماعي و فرهنگي

مديرکل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست با بيان اينکه سه گروه کاري در مجموعه کارگروه اجتماعي، فرهنگي، سلامت، زنان و خانواده استان با مسووليت دانشگاه علوم پزشکي، فرهنگ و ارشاد اسلامي و دفتر امور زنان و خانواده تشکيل شده است، گفت: در مجموع ۳۰ وظيفه براي گروه‌هاي کاري مشخص شده که لازم است هر يک از دستگاه‌هاي زير مجموعه اين گروه‌ها، برنامه عملياتي خود را براي اجرا در سال ۱۴۰۱ با توجه به اين وظايف هر چه سريع‌تر تدوين کنند.

شهرام خواجوي افزود: براي دست يافتن به خروجي مناسب و راهکارهاي عملياتي لازم است جلسات کميته‌ها و گروه‌هاي کاري به طور منظم برگزار شود.

وي بر لزوم انسجام بين بخشي و ارتباط‌گيري کميته‌ها با يکديگر براي اجراي برنامه‌ها تاکيد کرد و ادامه داد: اگر چه بخشي از برنامه‌ها وابسته به اختصاص اعتبارات است اما عمده آن‌ها جزئي از ماموريت‌هاي ذاتي دستگاه‌هاست که بايد به شکلي بهتر براي هماهنگي در اجراي آن‌ها برنامه‌ريزي شود.

مديرکل دفتر امور اجتماعي فرهنگي استانداري به فعال شدن نظام رصد اجتماعي نيز اشاره کرد و يادآور شد: با استفاده از اين نظام، آمار و اطلاعات مربوط به حوزه مسائل اجتماعي و فرهنگي به روزتر مي‌شود و مي‌توان برنامه‌هاي عملياتي مناسب‌تري را به اجرا گذاشت.

گفتني است، مسوولين و کارشناسان حاضر در اين نشست درخصوص لزوم بازنگري در ملاک جمعيتي براي اختصاص اعتبارات حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، تفکيک اعتبارات حوزه زنان و رسيدگي هر چه بهتر به آسيب‌هاي اين بخش جمعيتي، دوري کردن از اقدامات جزيره‌اي و به‌کارگيري ظرفيت‌هاي دستگاه‌هاي همسو براي اجراي اقدامات فرهنگي و شناسايي آسيب‌هاي روحي و رواني ناشي از کرونا بين دانش آموزان، نظراتي را ارائه کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07