پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

مديران چهارمحال و بختياري در نوروز از محل خدمت خود خارج نشوند

کد خبر: 167689 تاریخ انتشار: 1400/12/25 18:49:36
نمایش: 875
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: نظارت بر امکان گردشگري، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتي و بوستان‌ها در ايام نوروز تشديد شود، همچنين مديران شهرستاني و استاني در ايام نوروز از محل خدمت خود خارج نشوند.
غلامعلي حيدري ۲۵ اسفندماه در ستاد تسهيلات سفر و کاهش تصادفات جاده‌اي ايام نوروز در چهارمحال و بختياري با اشاره به اهميت برنامه‌ريزي دقيق براي پذيرايي از مسافران و گردشگران در ايام نوروز، اظهار کرد: باتوجه به واکسيناسيون گسترده و کاهش محدوديت‌هاي کرونايي پيش‌بيني مي‌شود، شاهد افزايش ورود مسافر به استان براي استفاده از طبيعت بکر در ايام نوروز باشيم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بنابراين بايد پيش‌بيني‌هاي لازم براي اسکان مسافران، تامين امنيت گردشگران، پاکسازي تفرجگاه‌ها، اتخاذ تدابير ويژه براي کاهش تصادفات رانندگي در محورهاي مواصلاتي استان و ... مورد توجه جدي مسئولان مرتبط قرار بگيرد.

وي در ادامه با اشاره به راه‌اندازي پويش " مسير سبز- ايران پاک" در آستانه نوروز، گفت: در اين پويش دستگاه‌هاي اجرايي، سازمان‌هاي مردم نهاد و دوستداران محيط‌زيست اقدام به پاکسازي حاشيه مسيرهاي منتهي به مناطق گردشگري، ورودي شهرها، حاشيه رودخانه‌ها و مناطق گردشگري از زباله مي‌کنند، بايد با استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي رسانه‌اي براي شرکت عموم مردم در اين پويش دعوت شود.

حيدري با بيان اينکه آمار تصادفات جاده‌اي در کشور نسبت به ساير کشورها بسيار بالا است، عنوان کرد: مبلغي حدود يک سوم بودجه عمراني کشور سالانه توسط شرکت‌هاي بيمه‌گر به جبران خسارت ناشي از حوادث رانندگي اختصاص پيدا مي‌کند، بايد اهتمام ويژه نسبت به کاهش حوادث رانندگي در ايام نوروز صورت بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: بايد تلفات حوادث رانندگي در ايام نوروز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش پيدا کند، در صورت تحقق اين مهم، دست‌اندرکاران مورد تقدير قرار خواهند گرفت، رسانه‌ها مي‌توانند نقش مهمي در فرهنگ‌سازي براي رعايت قوانين رانندگي داشته باشند.

وي با تاکيد بر اينکه آشکارسازي نقاط حادثه‌خيز در محورهاي مواصلاتي، خط‌کشي محورها، افزايش نيروهاي انتظامي در محورها براي نظارت، استفاده از دوربين‌هاي کنترل نظارت و استفاده از حفاظ مي‌تواند به کاهش تلفات حوادث رانندگي کمک کند، توضيح داد: مراکز امدادي و درماني در ايام نوروز در آماده‌باش کامل باشند، همچنين تعداد آمبولانس‌ها براي انتقال مصدومان افزايش پيدا کند و پزشکان متخصص نيز در مراکز درماني حضور داشته باشند.

حيدري تاکيد کرد: نظارت بر امکان گردشگري، رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتي و بوستان‌ها در ايام نوروز تشديد شود، همچنين مديران شهرستاني و استاني در ايام نوروز از محل خدمت خود خارج نشوند، در اين ايام بازرسي سرزده از دستگاه‌هاي اجرايي و شهرستان‌ها صورت مي‌گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان عنوان کرد: تدابيري انديشيده شود تا از فرصت حضور مسافران نورزوي در استان براي معرفي محصولات توليدي استفاده شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07