پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

حضور استاندار چهارمحال و بختياري در منزل شهيدان اسکندري

کد خبر: 167815 تاریخ انتشار: 1401/01/15
نمایش: 1089
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با حضور در منزل سه شهيد والا مقام در شهر کيان با مادر اين شهيدان ديدار و گفت‌وگو کرد.
به‌ گزارش روابط‌عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، غلامعلي حيدري- استاندار با مادر شهيدان ابراهيم، اسحاق و اسماعيل اسکندري و خواهر شهيد فريدون خدابنده ديدار و گفت‌وگو کرد، همچنين در اين ديدار تعدادي از همسنگران اين شهدا به روايت خاطرات اين شهيدان پرداختند.

غلامعلي حيدري در اين ديدار با اشاره به اينکه صبر خانواده شهدا در برابر داغ فرزندان و عزيزانشان مثال‌زدني است، اظهار کرد: مادران شهدا، فرزندان خود را در راه اسلام و انقلاب تقديم کردند و الگوي  صبر و مقاومت در جامعه هستند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه امنيت و آرامش کنوني کشور مرهون خون پاک شهيدان گرانقدر است، گفت: شهدا، جانبازان و  ايثارگران در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت در برابر دشمنان بعثي، اجازه ندادند که يک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بيوفتد.

وي تاکيد کرد: احترام به مقام شامخ شهدا و تکريم خانواده‌هاي آن‌ها يک وظيفه همگاني است و مسئولان تمام تلاش خود را براي کاهش آلام و مشکلات اين خانواده‌ها به‌کار خواهند گرفت.

حيدري در پايان عنوان کرد: خانواده شهدا در انقلاب اسلامي يک گنجينه ارزشمند محسوب مي‌شوند، خانواده شهدا مي‌توانند ارزش‌ها و آرمان‌هاي نظام جمهوري اسلامي را به نسل جديد منتقل کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تصريح کرد: شهادت، آشکارکننده حقايق است، شهيد با تقديم جان خود، پرده فريب را از چهره دشمن پاره مي‌کند، به‌همين دليل با ريخته شدن خون شهيد، حقايقي آشکار مي‌شود، امروز فرهنگ ايثار و شهادت نقشه‌هاي دشمنان را خنثي مي‌کند.

لازم به ذکر است، شهيدان ابراهيم اسکندري در سن 19 سالگي و در سال 62 در عمليات خيبر، شهيد اسماعيل اسکندري در سن 21 سالگي و در سال 65 در عمليات کربلاي 5 در شلمچه و شهيد اسحاق اسکندري در سن 18 سالگي و در سال 66 در منطقه عملياتي غرب کشور به فيض شهادت نائل آمده‌اند، همچنين شهيد فريدون خدابنده، برادر مادر شهيدان اسکندري در سن 21 سالگي در سال 61 به فيض شهادت نائل آمده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07