پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

گام‌هاي بزرگي در راستاي تامين آب پايدار در چهارمحال و بختياري برداشته شده است

کد خبر: 167887 تاریخ انتشار: 1401/01/25 13:39:32
نمایش: 835
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تامين آب پايدار براي شرب، صنعت و کشاورزي در اولويت قرار دارد، در اين راستا گام‌هاي بزرگي برداشته شده است، مسئولان در راستاي احقاق حق مردم تلاش مي‌کنند، مردم اخبار را از منابع موثق پيگيري کنند و به شايعات فضاي مجازي توجه نداشته باشند.
غلامعلي حيدري ۲۵ فروردين‌ماه در اولين شوراي اداري چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۰۱ با عنوان «ميثاقي با شهدا» که در جوار گلزار شهدا و در موزه دفاع مقدس استان برگزار شد با اشاره به ديدار مقام معظم رهبري با کارگزاران جمهوري اسلامي، اظهار کرد: ايشان در اين ديدار بر مسئله تقوا و خدمت صادقانه تاکيد ويژه داشتند، جايگاه و قدرت، نبايد موجب غرور مسئولان شود، شهدا بايد الگوي مسئولان باشند و در جوار شهدا پيمان مي‌بنديم که به مردم صادقانه خدمت کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري عنوان کرد: مسئولي که به وظايف خود به‌درستي عمل نکند، بايد در پيشگاه خداوند پاسخگو باشد، مسئولان بايد از فرصت پيش آمده براي خدمت به مردم، نهايت استفاده را ببرند.

وي با اشاره به اينکه مسئولان مردمي بايد در مقابل مردم متواضع باشند، تصريح کرد: مردم نبايد از انتظارات و مطالبات مردم خسته شوند، دوري از مردم موجب کبر مي‌شود.

حيدري در ادامه با اشاره به شعار سال، توضيح داد: توليد در کشور بايد مبتني بر فناوري و علم باشد و در نهايت منجر به اشتغال‌آفريني شود، توليدات فناورانه بهره‌وري را افزايش مي‌دهند و همچنين موجب صرفه‌جويي در منابع مي‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بايد در توليد، خودکفايي مورد تاکيد و توجه قرار بگيرد، همچنين کاهش وابستگي به نفت از موارد مورد تاکيد مقام معظم رهبري است، خدمت صادقانه اين موارد را محقق خواهد کرد.

وي با اشاره به اينکه در شوراي اداري قبل جذب اعتبارات ۱۴۰۰، تدوين برنامه ۱۴۰۱ و پروژه‌هاي سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري مورد توجه قرار گرفت، عنوان کرد: خوشبختانه با پيگيري‌هاي صورت گرفته جذب اعتبارات از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد رسيده است و نبايد اجازه دهيم که حتي يک ريال از اعتبارات برگشت بخورد.

حيدري يادآور شد: در لايحه بودجه ۱۴۰۱، درآمدهاي مالياتي براي چهارمحال و بختياري ۲۵۰۰  ميليارد تومان پيش‌بيني شده بود که خوشبختانه با پيگيري‌هاي صورت گرفته، از اين عدد ۱۰۰۰ ميليارد تومان کسر شد و اعتبارات ملي و استاني نيز در بودجه ۱۴۰۱ افزايش پيدا کرد.

ستاد اقتصاد دانش‌بنيان در چهارمحال و بختياري تشکيل خواهد شد

استاندار چهارمحال و بختياري از تشکيل ستاد اقتصاد دانش‌بنيان در استان خبر داد و گفت: اين ستاد در راستاي افزايش بهره‌وري در امور، صرفه‌جويي در منابع مالي و ايجاد اشتغال پايدار تشکيل خواهد شد، دستگاه‌هاي اجرايي برنامه‌هاي خود را در اين راستا به دبيرخانه مربوطه ارائه دهند، قانون جهش اقتصاد دانش‌بنيان بايد به‌طور دقيق در استان اجرا شود.

وي اضافه کرد: بايد افزايش حداقل ۵۰ درصدي شرکت‌هاي دانش‌بنيان در دستور کار قرار بگيرد، همچنين تمامي ظرفيت‌هاي آموزشي و پژوهشي در بحث توليدات دانش‌بنيان به‌کار گرفته شود، بايد توليد و تجارت با مباحثي علمي و دانش‌بنيان پيوند بخورد.

حيدري تاکيد کرد: صدا و سيما و رسانه‌ها بايد توانمندي‌هاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان را به تصوير بکشند، همچنين سياست‌گذاري‌هاي سازمان جهادکشاورزي به سمت دانش‌بنيان شدن توليدات حرکت کند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه رئيس‌جمهور دغدغه خدمت به مردم را دارند، بيان کرد: در بحث کار با هيچ احدي تعارف نداريم، بايد حرمت افرادي که به دستگاه‌هاي اجرايي مراجعه مي‌کنند، توسط کارکنان حفظ شود، همچنين دستگاه‌هاي اجرايي توجه ويژه‌اي به مباحث عفاف و حجاب، برنامه‌هاي فرهنگي و درون سازماني داشته باشند، بايد در مجموعه‌هاي اداري از روزمرگي پرهيز شود و به سمت حذف نارضايتي در جامعه با تکريم و خدمت به ارباب رجوع حرکت کنيم.

براي جذب اعتبارات ۱۴۰۱ و سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري ظرفيت‌سازي کنيم

وي با بيان اينکه بايد براي جذب اعتبارات ۱۴۰۱ و سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري ظرفيت‌سازي کنيم، يادآور شد: اگر نتوانيم براي جذب اعتبارات ظرفيت‌سازي کنيم، اين اعتبارات برگشت مي‌خورد.

حيدري با اشاره به اينکه دستگاه‌هاي اجرايي به دور از حاشيه‌سازي به فکر برون رفت از مشکلات باشند، خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد مديران و فرمانداران تشريفاتي نباشد، در انتصابات و توزيع امکانات عدالت محور اصلي باشد، فرمانداران بايد از برش شهرستاني اعتبارات اطلاع داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: براي جبران کمبود اعتبارات، فروش املاک و اموال مازاد دستگاه‌هاي اجرايي مورد توجه جدي قرار بگيرد، سهم هر دستگاه براي فروش اموال مازاد مشخص و ابلاغ شود.

تخلفات مديران به‌هيچ عنوان پذيرفتني نيست

وي با تاکيد بر اينکه پاکدستي از جمله موارد مهم در بحث مديريت است، اظهار کرد: تخلفات مديران به‌هيچ عنوان پذيرفتني نيست و با مديراني که دچار تخلف شوند، به‌شدت برخورد خواهيم کرد، مديران به‌دنبال احقاق حقوق کارکنان زيرمجموعه خود باشند، اگر حقوق کارمندي با تاخير پرداخت شود، نشان‌دهنده ضعف آن مدير است.

حيدري افزود: مديران بايد در شهرستان محل خدمت خود سکونت داشته باشند و نبايد مديران پروازي داشته باشيم، خودروي دولتي نبايد براي تردد شخصي مديران استفاده شود، کاغذبازي‌هاي آزاردهنده در دستگاه‌هاي اجرايي حذف شده و صدور مجوزات را تسهيل کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي در رفع موانع توليد اهتمام ويژه‌اي داشته باشند، کارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد بيش‌تر از گذشته فعال شود.

وي در پايان توضيح داد: تامين آب پايدار براي شرب، صنعت و کشاورزي در اولويت قرار دارد، در اين راستا گام‌هاي بزرگي برداشته شده است، مسئولان در راستاي احقاق حق مردم تلاش مي‌کنند، مردم اخبار را از منابع موثق پيگيري کنند و به شايعات فضاي مجازي توجه نداشته باشند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07