پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

گسترش معارف ديني در مدارس مورد توجه جدي قرار بگيرد

کد خبر: 167888 تاریخ انتشار: 1401/01/25 23:01:13
نمایش: 735
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه در بحث تدوين اسناد فرهنگي، معارف قرآني به‌صورت ويژه مورد توجه قرار بگيرد، گفت: گسترش معارف ديني در مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه جدي مسئولان قرار بگيرد.
غلامعلي حيدري شامگاه ۲۵ فروردين‌ماه در نشست صميمي با فعالان  قرآني چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در جهان مدرن و همگام با تکنولوژي، عموما افراد به دنبال آرامش هستند، اظهار کرد: تکنولوژي آسايش را به‌دنبال دارد، اما آسايش با تکنولوژي فراهم نشده است، بنابراين انسان‌ها تشنه دستيابي به آرامش هستند و اين آرامش در قرآن کريم نهفته است.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع فعالان قرآني، توضيح داد: مسائل و مشکلاتي که امروز گريبانگير جامعه بشري است، به‌علت دور شدن از فرامين قرآن کريم است، فعالان قرآني بايد قدر خود را بدانند.

وي افزود: قرآن زنگار گناه را از قلب‌ها مي‌زدايد، قرآن تنها سنگر و پناهگاه مومنان است، در دوران دفاع‌مقدس زماني‌که رزمندگان در شرايط سخت قرار مي‌گرفتند به قرآن کريم پناه مي‌بردند و به ائمه متوسل مي‌شدند.

حيدري با تاکيد بر اينکه تقويت خانه‌هاي قرآني و زيرساخت‌هاي فرهنگي در اين حوزه، وظيفه مسئولان دولت مردمي است، خاطرنشان کرد: جلسات و روضه‌هاي خانگي در چهارمحال و بختياري تقويت شود و مسئولان اين موضوع را فرهنگ‌سازي کنند، قرآن به زندگي‌ها برکت مي‌دهد و کشور را از آسيب‌هاي فرهنگي مصون مي‌کند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه در بحث تدوين اسناد فرهنگي، معارف قرآني به‌صورت ويژه مورد توجه قرار بگيرد، يادآور شد: گسترش معارف ديني در مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه جدي مسئولان قرار بگيرد، اسناد قرآني بايد جايگزين سند ۲۰۳۰ شود.

وي تاکيد کرد: توسعه معارف قرآني در مناطق محروم و صعب‌العبور بسيار حائز اهميت است، پيگيري مباحث قرآني بايد خودجوش باشد، روحانيون گروه‌هاي جهادي در اين راستا مي‌توانند وارد عمل شوند.

حيدري بيان کرد: امروز نظام جمهوري اسلامي در منطقه جايگاه والايي دارد، تحريم‌ها مشکلاتي را براي کشور ايجاد کرده است، اما اجازه نداديم که اقتصاد کشور شکست بخورد، بايد با جهاد تبيين در بين مردم اميدآفريني کنيم، اقدامات جهادي مي‌تواند در اميدآفريني موثر باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مي‌توان با وحدت و انسجام براي حل مشکلات گام برداشت، دشمن به‌دنبال نااميد کردن مردم است، نبايد اجازه دهيم دشمن موفق شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07