پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اطلس رسانه‌اي چهارمحال و بختياري تدوين شود

کد خبر: 167937 تاریخ انتشار: 1401/02/04 23:12:11
نمایش: 1691
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه لازم است اطلس رسانه‌اي استان تهيه شود، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با هم‌انديشي اصحاب رسانه نسبت به تهيه اين اطلس اقدام کنند.

غلامعلي حيدري چهارم ارديبهشت‌ماه در نشست صميمي با مديران رسانه‌هاي چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه اصحاب رسانه پل ارتباطي ميان مردم و مسئولان هستند، اظهار کرد: جلسات با اصحاب رسانه تداوم خواهد داشت.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: امروز دشمن در جنگ نرم با ابزارهاي رسانه‌اي به‌دنبال استعمار فرهنگ، جنگ ادراکي و جنگ شناختي است، به‌فرموده مقام معظم رهبري اصحاب رسانه در خط مقدم اين جنگ قرار دارند و به‌عنوان پيشتازان اين عرصه ارکان نظام و مرزهاي فرهنگي را حفظ کنند.

وي بيان کرد: باتوجه به انتظارات مقام معظم انقلاب اسلامي، بازسازي، نوسازي،  چابک‌سازي و اثربخشي ساختارهاي رسانه ضرورت دارد، امروز اصحاب رسانه رسالت مهمي براي خروج از محاصره تبليغات منفي دشمنان دارند.

حيدري با اشاره به اينکه لازم است اطلس رسانه‌اي چهارمحال و بختياري تهيه شود، توضيح داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با هم‌انديشي اصحاب رسانه نسبت به تهيه اين اطلس اقدام کنند، بايد با استفاده از نظرات فرهيختگان و صاحبنظران رقابت سالم در بين رسانه‌ها ايجاد شود و همچنين رسانه‌هاي غيرفعال نيز فعال شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه علاقه‌مند به تعامل با رسانه‌ها هستيم، عنوان کرد: مديران نيز بر تعامل با اصحاب رسانه اهتمام ويژه داشته باشند.

وي با بيان اينکه اقدامات خوبي براي توسعه جهشي چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۰۱ پيش‌بيني شده است، گفت: در فاز اول درصدد هستيم تا نرخ بيکاري استان به متوسط کشوري برسد، تحقق برنامه ۱۴۰۰ نيز در دستور کار قرار دارد، پيگيري‌هاي خوبي براي تخصيص اعتبار به پروژه‌هاي نيمه‌تمام در استان صورت گرفت.

حيدري خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱، حدود ۲۵۰۰ ميليارد تومان درآمدهاي مالياتي براي چهارمحال و بختياري پيش‌بيني شده بود که امکان تحقق اين درآمد در استان وجود نداشت، با پيگيري‌هاي متعدد ۱۰۰۰ ميليارد تومان از محل درآمدهاي پيش‌بيني شده استان در حوزه ماليات کسر شد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ۷۰۰ پروژه نيمه‌تمام در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تکميل اين پروژه‌ها مي‌تواند در استان تحول ايجاد کند، در سفر رياست جمهوري به استان اعتبارات قابل توجهي به اين پروژه‌ها اختصاص پيدا مي‌کند و تکميل پروژه‌هاي عمراني در سال ۱۴۰۱ سرعت مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه چهارمحال و بختياري در بخش محورهاي مواصلاتي دچار ضعف‌هاي فراوان است، گفت: بايد تلاش کنيم با ايجاد کريدورهاي ارتباطي استان را از بن بست خارج کنيم، براي تکميل محورهاي مواصلاتي همچون شهرکرد به شلمزار، بن به داران، سامان به نجف‌آباد، فارسان به کوهرنگ، صمصامي به بازفت و پروژه راه‌آهن مبارکه- سفيددشت به شهرکرد اعتبارات خوبي اختصاص پيدا کرده است.

حيدري در ادامه با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري در شعار سال، توليدات دانش‌بنيان را مورد تاکيد قرار داده‌اند، يادآور شد: باتوجه به ظرفيت‌هاي بسيار خوب در حوزه کشاورزي در چهارمحال و بختياري، تمرکز بر دانش‌بنيان شدن توليد در حوزه کشاورزي در دستور کار قرار گرفته است، بايد از کشاورزي به شيوه سنتي به شيوه‌هاي نوين حرکت کنيم، بايد توليد محصولات باغي ارتقا پيدا کند.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه براي توسعه استان از تمامي ظرفيت‌ها استفاده خواهيم کرد، خاطرنشان کرد: از سرمايه‌گذاران براي مشارکت در اجراي پروژه‌هاي مختلف و اشتغالزا استفاده خواهيم کرد و رسانه‌ها در ترغيب سرمايه‌گذاران مي‌توانند موثر باشند.

حيدري افزود: در انتصاب مديران پاک‌دستي، جهادي بودن، انقلابي بودن، جوان‌گرايي مورد تاکيد است، تلاش شده تا عدالت در انتصابات مدنظر قرار بگيرد، ميانگين سني بسياري از مديران ۱۰ تا ۱۵ سال کمتر شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه به‌دنبال هياهو و جنجال نيستيم، يادآور شد: اما براي پيگيري حقوق مردم اقدامات خوبي در حال انجام است، براي حل مشکلات از نظر نخبگان استفاده مي‌کنيم.

وي بيان کرد: به‌دنبال تامين آب شرب پايدار از مجاري قانوني هستيم، اين مسئله از مسئولان کلان کشور مورد پيگيري قرار مي‌گيرد، در سال ۱۴۰۰، حدود ۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار به پروژه آبرساني بن به بروجن اختصاص يافت.

حيدري با بيان اينکه جلسات با اعضاي خانه مطبوعات، اعضاي بسيج رسانه و .. به‌صورت فصلي برگزار خواهد شد، عنوان کرد: حضور رسانه‌ها در فضاي مجازي ضرورت دارد، بايد محتواهاي توليد شده توسط خبرنگاران در فضاي مجازي منتشر شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: مطالبات اصحاب رسانه از دستگاه‌هاي اجرايي مورد توجه قرار بگيرد، زيرا اين قشر پيش قراولان فرهنگ هستند، همچنين بحث بيمه خبرنگاران مورد پيگيري قرار مي‌گيرد.

وي خاطرنشان کرد: به تمام دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شود که به سوالات خبرنگاران به‌طور شفاف پاسخ دهند، اين مسئله جزو وظايف مديران است.

حيدري با تاکيد کرد: براي حفظ منابع آبي مصمم هستيم، تونل بهشت‌آباد فاقد مجوزات زيست‌محيطي است و قانوني نيست.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به تدوين برنامه‌هاي کوتاه مدت، ميان‌مدت و بلندمدت براي توسعه استان، توضيح داد: برنامه ۱۴۲۰ توسط سازمان برنامه و بودجه بر اساس آمايش سرزمين تدوين خواهد شد.

سوت قطار در سال ۱۴۰۱ در چهار محال و بختياري شنيده خواهد شد

علي حيدري- سرپرست معاونت امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه پروژه راه‌آهن مبارکه- سفيددشت به شهرکرد در سفر رياست جمهوري به استان اعتبارات خوبي در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اميدواريم سوت قطار در سال ۱۴۰۲ در استان شنيده شود.

وي بيان کرد: در بحث تامين آب شرب چهارمحال و بختياري دو خط پدافندي در شهرکرد اجرا شد، پس از تکميل اقدامات در حوزه تامين آب، نتايج اعلام خواهد شد.

حيدري در ادامه با اشاره به اينکه براي احداث ۲۳ هزار واحد مسکوني در چهارمحال و بختياري زمين تامين شده است، عنوان کرد: تلاش خواهيم کرد تا ظرف چهار سال به تعهدات خود عمل کنيم، با احداث مسکن در استان شاهد افت قابل توجه قيمت مسکن خواهيم بود.

سرپرست معاونت امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري عنوان کرد: نرم‌افزاري براي رصد مستمر پروژه‌ها به‌صورت دقيق طراحي شده است.

با فراغ بال از سرمايه‌گذاران استقبال مي‌کنيم

محمدکاظم منزوي- سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه براي جذب سرمايه‌گذار در استان برنامه‌ريزي صورت گرفته است، اظهار کرد: با فراغ بال از سرمايه‌گذاران استقبال مي‌کنيم، از زمان انتصاب بنده با بيش از ۴۰۰ مراجعه‌کننده حقيقي و حقوقي ديدار و گفت‌وگو داشتيم.

وي بيان کرد: تيم اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري در شهرستان‌ها حضور پيدا مي‌کند، براي جلوگيري از گزارشات ساختگي، سامانه سنجش راستي‌آزمايي پروژه‌هاي اقتصادي ملاک براي رصد، ايجاد اشتغال است و اين مسئله در کارگروه اقتصادي مورد پيگيري قرار مي‌گيرد و نشان‌دهنده عملکرد دستگاه اجرايي است.


مردم در آينده نزديک خبرهاي خوبي در مسئله آب خواهند شنيد

در ادامه محسن حسين‌ميرزايي، سرپرست معاونت سياسي، اجتماعي و امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه سياست اصلي مجموعه استانداري تعامل کامل و مثبت با رسانه‌هاست، اظهار کرد: اين تعامل در شوراي اطلاع‌رساني استانداري به‌صورت دوطرفه دنبال مي‌شود.

وي ادامه داد: مجموعه استانداري از نقد دلسوزانه، آگاهانه و سازنده استقبال مي‌کند و هيچ مديري نبايد جلوي نقد سازنده رسانه‌ها را بگيرد و مسئولان و مديران از هيچ رسانه‌اي در هيچ محکمه‌اي شکايت نکنند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: همه ما در استان از يک خانواده هستيم و رسانه‌ها مي‌توانند کمک کنند تا وحدت و وفاق در تمام استان موج بزند؛ رسانه‌ها نقش فاخري در اميدافزايي در جامعه دارند تا وحدت و اميد در جامعه ما نهادينه شود. 

حسين‌ميرزايي تشکيل جبهه‌هاي مختلف و حمله به يکديگر در استان را يک آسيب جدي دانست و توضيح داد: ما در استان اعضاي يک خانواده‌ايم و لذا مشکلات ما نيز يک مشکل است که مي‌طلبد کمر همت ببنديم و در راستاي پيشرفت و تعالي استان گام برداريم. 

وي با تأکيد بر ضرورت اميدآفريني در جامعه، تصريح کرد: مردم بايد بدانند که مجموعه استانداري تلاش شبانه‌روزي دارند و در روزهاي تعطيل و غير تعطيل مشغول خدمت هستند. 

حسين‌ميرزايي گفت: نخبگان جامعه بايد در کنار طرح مشکلات راهکار نيز ارائه دهند، هر راهکاري که در راستاي پيشرفت استان باشد قطعاً عملياتي خواهد شد. 

وي با اشاره به مسئله آب، تأکيد کرد: در مسئله آب، استاندار و مسئولان در راستاي احقاق حق مردم استان سر سوزني کوتاه نخواهند آمد و مردم در آينده نزديک خبرهاي خوبي را در مورد مسئله آب خواهند شنيد. در خصوص انتصابات نيز، ضمن توجه به شاخص‌هاي مهم مورد نظر، عدالت در توزيع مديران مورد توجه قرار مي‌گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07