پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

توليد محصولات ارگانيک کشاورزي در اولويت قرار بگيرد

کد خبر: 178145 تاریخ انتشار: 1401/03/12
نمایش: 1068
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه براي توليد محصولات ارگانيک نيازمند فرهنگ‌سازي هستيم، گفت: بسياري از کشورهاي اروپايي به اين سمت حرکت کرده‌اند، مي‌توان چهارمحال و بختياري را به‌عنوان استان پايلوت در توليد محصولات ارگانيک معرفي کرد.
غلامعلي حيدري ۱۲ خردادماه در ديدار با سيدمحمد آقاميري- رئيس سازمان دامپزشکي کشور با اشاره به اينکه عشاير نقش موثري در دفاع مقدس داشتند، اظهار کرد: اين قشر قبل از نيروهاي مسلح به مرزها رفتند و پيشروي دشمن را کند کردند، ياد ۱۰ هزار شهيد جامعه عشايري کشور را گرامي مي‌داريم.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه يکي از پتانسيل‌هاي اين استان در بحث ايجاد اشتغال دامداري و دامپروري است، گفت: اين استان از ديرباز قطب دامپروي بوده است، اما نرخ بيکاري در اين استان بالا است و مي‌توان در اين حوزه اشتغال بالايي ايجاد کرد.

وي با تاکيد بر اينکه گوشت قرمز توليدي در چهارمحال و بختياري از کيفيت بالايي برخوردار است، عنوان کرد: توليد گوشت طيور نيز در اين استان قابل توجه است که مي‌توان براي توليد گوشت سفيد و قرمز ارگانيک در استان برنامه‌ريزي کرد، در گذشته محور توليد در روستاها و بين عشاير بود، بايد براي مهاجرت معکوس برنامه داشته باشيم.

حيدري با بيان اينکه امنيت غذايي يکي از موضوعات بسيار مهم در کشور است، يادآور شد: در تحريم‌ها بايد با افزايش توليد به سمت خودکفايي حرکت کنيم تا امنيت غذايي کشور دچار مشکل نشود، بايد سلامت در توليدات محصولات کشاورزي مورد توجه قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: مي‌توان با توليد محصولات ارگانيک در دامداري‌ها براي جذب گردشکر نيز استفاده کرد، بسياري علاقه‌مند هستند تا در مزارع و واحدهاي دامداري حضور پيدا کنند.

وي با اشاره به اينکه براي توليد محصولات ارگانيک نيازمند فرهنگ‌سازي هستيم، خاطرنشان کرد: بسياري از کشورهاي اروپايي به اين سمت حرکت کرده‌اند، مي‌توان چهارمحال و بختياري را به‌عنوان استان پايلوت در توليد محصولات ارگانيک معرفي کرد، ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي بالايي در اين حوزه در استان وجود دارد.

حيدري بيان کرد: خدمات گروه‌هاي جهادي در قبل، حين و بعد برگزاري کنگره ۱۰هزار شهيد جامعه عشايري کشور در چهارمحال و بختياري بايد در استان ماندگار شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07