پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بام ايران ميزبان رئيس‌جمهور و هيات دولت مي‌شود

کد خبر: 178168 تاریخ انتشار: 1401/03/18 13:09:35
نمایش: 1029
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: رئيس جمهور و هيات دولت سيزدهم صبح فردا به چهارمحال و بختياري سفر خواهند کرد، اين سفر يک فرصت طلايي براي استان محسوب مي‌شود.

غلامعلي حيدري ۱۸ خردادماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه رئيس‌جمهور با همراهي هيات وزيران فردا به استان سفر مي‌کند، اظهار کرد: اين سفر به‌علت ضرورت حضور برخي وزراي مرتبط با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها در پايتخت به تعويق افتاد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بيکاري يکي از معضلات بسيار مهم در استان محسوب مي‌شود، بنابراين وظايف مسئولان استاني در اين حوزه بسيار سنگين است و بايد در راستاي ايجاد اشتغال پايدار گام بردارند.
 

وي با بيان اينکه در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري مطالبات مردم از رئيس جمهور در سامانه سامد با ۱۵۰ کاربر به‌صورت برخط ثبت مي‌شود، عنوان کرد: اين کاربران در ۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به مدت دو روز مطالبات و مشکلات مردم را ثبت مي‌کنند و به اطلاع مسئولان مرتبط رسانده مي‌شود.
 

حيدري يادآور شد: نمايندگان تام‌الاختيار وزرا در ۳۰ نقطه در مرکز استان چهارمحال و بختياري پاسخگوي مردم به‌صورت چهره به چهره هستند، همچنين وزرا در شهرستان‌هاي ده‌گانه حضور پيدا مي‌کنند، برنامه‌هاي خاصي براي احصاي مشکلات و سرکشي از پروژه‌هاي نيمه‌تمام توسط وزرا پيش‌بيني شده است.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه مديران دستگاه‌هاي اجرايي از اين فرصت طلايي براي انعکاس مشکلات استان به وزرا استفاده کنند، خاطرنشان کرد: برنامه‌هاي سفر رياست جمهوري به استان اطلاع‌رساني خواهد شد.
 

وي با اشاره به اينکه پروژه‌هاي پيشران نيمه‌تمام در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري مطرح خواهد شد، گفت: اين پروژه‌ها بر اساس ميزان اشتغالزايي و ايجاد تحول در استان اولويت‌بندي شده است، عادلانه بودن توزيع اعتبارات سفر در شهرستان‌ها بر اساس عدالت انجام مي‌شود.
 

حيدري بيان کرد: اعتبارات خوبي در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري اختصاص پيدا مي‌کند، تخصيص اعتبارات سفر نقدي و ۱۰۰ درصدي است، همچنين در اين سفر ۸۰۰۰ ميليارد تومان تسهيلات بانکي براي ايجاد اشتغال پيش‌بيني شد. 
 

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: بايد براي جذب اعتبارات سفر رياست جمهوري به استان ظرفيت‌سازي و موانع اجراي پروژه‌ها برطرف شود، اعتبارات مصوب سفر برابر با ۱۵ سال اعتبارات عمراني استان است که اين اعتبارات مي‌تواند تحول خوبي را در استان ايجاد کند.
 

وي افزود: جلسات متعددي با وزرا و معاونان رئيس جمهور برگزار شده است، در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري پروژه‌هاي پيشران از جمله پروژه‌هاي آبرساني، راه‌آهن، پروژه‌هاي راه‌سازي، توسعه فرودگاه شهرکرد و ... پيش‌بيني شده است، اين سفر يک فرصت طلايي براي استان محسوب مي‌شود.
 

حيدري تصريح کرد: توسعه راه‌هاي ارتباطي موجب خروج چهارمحال و بختياري از بن بست مي‌شود، قرارگاه محروميت‌زدايي امام حسن مجتبي(ع) نيز در چهار حوزه آب روستايي، راه روستايي، آبخيزداري و مسکن محرومان ورود کرده است.
 

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: طبق برنامه‌ريزي‌ها وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در شهرستان فارسان، وزير جهادکشاورزي در شهرستان لردگان و خانميرزا، وزير ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در شهرستان بروجن، وزير نيرو در شهرستان‌هاي بن و سامان، رئيس سازمان حفاظت از محيط‌زيست در شهرستان کوهرنگ، وزير آموزش و پرورش در شهرستان اردل و کيار و وزير راه و شهرسازي، وزير کشور رئيس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرايي رئيس جمهور در مرکز استان حضور پيدا مي‌کند، امکان تغيير برنامه وجود دارد، همچنين معاونان برخي وزرا نيز در شهرستان‌ها براي احصاي مشکلات حضور پيدا مي‌کنند.
 

وي بيان کرد: تامين آب پايدار در حوزه کشاورزي، صنعت و شرب از اولويت مسئولان چهارمحال و بختياري محسوب مي‌شود، اعتبار خوبي براي اجراي پروژه‌هاي آبرساني استان در نظر گرفته شده است، پيگير حقوق مردم منطقه بيرگان در شهرستان کوهرنگ هستيم، وعده‌هايي در اين خصوص داده شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07