پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

برگزاري نشست هم‌انديشي عفاف و حجاب با حضور سازمان‌‍‌هاي مردم نهاد استان

کد خبر: 178479 تاریخ انتشار: 1401/04/26
نمایش: 790
اخبار
به گزارش روابط‌عمومي استانداري چهارمحال و بختياري نشست هم‌انديشي سازمان‌هاي مردم نهاد با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و مديرکل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري استان با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد.
محسن حسين ميرزايي- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در اين نشست با  اشاره به اينکه تعداد افراد  دلسوز و صاحب انديشه در حوزه مسائل فرهنگي در استان بسيار زياد است، اظهار کرد: بايد از ظرفيت اين افراد براي حل مشکلات فرهنگي و تعميق باورهاي ديني بهره‌مند شد.

وي افزود: خوشبختانه تعداد قابل توجهي سازمان مردم نهاد در چهارمحال و بختياري فعال است، بيان کرد: مي‌توان با استفاده از ظرفيت اين نهادها براي بسط و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کرد.

حسين‌ميرزايي در پايان تاکيد کرد: نهادينه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بسيار اثرگذار است و تمامي نهادهاي متولي در اين حوزه بايد به وظايف خود عمل کنند.

در ادامه شهرام خواجوي- مديرکل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري چهارمحال و بختياري، به برخي آسيب‌ها مانند بي‌توجهي به قوانين و دستورالعمل‌ها، تاثير فضاي مجازي و تهاجم فرهنگي، بي‌توجهي به فريضه امر به معروف و نهي از منکر و عدم تبيين و آگاهي بخشي در عفاف اشاره کرد و اظهار کرد: دستگاه‌هاي مشمول مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ شوراي عالي انقلاب فرهنگي نسبت به تدوين برنامه عملياتي اجراي وظايف ابلاغي خود در حوزه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب اقدام کنند.

وي گفت: وضعيت عفاف و حجاب در ادارات استاني رضايت بخش است.

خواجوي در پايان تصريح کرد:  حجاب تنها يک وظيفه و تکليف شرعي براي زنان مسلمان نيست بلکه به دليل آثار فردي و اجتماعي آن مثل استحکام نهاد خانواده، حضور سازنده و سالم زنان در جامعه و رشد فضائل اخلاقي يکي از ضرورت هاي جامعه است و براي دستيابي به اهداف مورد نظر در حوزه عفاف و حجاب بايد از کمک‌هاي سازمان‌هاي مردم نهاد نيز استفاده شود.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07