پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بسيج امکانات براي حل مشکل آب شهرکرد صورت گرفته است

کد خبر: 178856 تاریخ انتشار: 1401/05/26 11:12:35
نمایش: 658
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ در اين حجم تاکنون بي‌سابقه بوده است، گفت: علل اين مسئله در حال بررسي است، اجراي خطوط پدافندي ضروري است و بايد شبکه فرسوده آبرساني در استان نيز اصلاح شود، مسائل و مشکلات به وزارت نيرو منعکس شده و بسيج امکانات براي حل مشکل صورت گرفته است.

غلامعلي حيدري ۲۶ مردادماه در شوراي اداري چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه فلسفه وجودي خدمت مسئولان، خدمت به مردم است، اظهار کرد: با روي کار آمدن دولت سيزدهم بارقه اميد در بين مردم ايجاد شد، بايد عطر خوش خدمت ماندگار شود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه مهلت جذب اعتبارات ۱۴۰۰ تا پايان شهريورماه سال‌جاري تمديد شده است، گفت: اعتبار قابل توجهي از سال گذشته جذب شده است و بايد در فرصت باقي‌مانده مابقي اعتبارات نيز جذب شود، برگشت اعتبار جفا در حق مردم اين استان خواهد بود.
 

وي در ادامه در خصوص اعتبارات سفر رياست جمهوري و اعتبارات ۱۴۰۱، عنوان کرد: بايد براي جذب اعتبارات در اين حوزه تفاهم‌نامه بين دستگاه‌هاي اجرايي و سازمان برنامه و بودجه تبادل شود، اوراق درنظر گرفته شده در بورس عرضه مي‌شود و قطعا پيمانکاران از اين مسئله استقبال خواهند کرد.
 

حيدري با بيان اينکه اعتبارات مصوب سفر رياست جمهوري در چهارمحال و بختياري ۲۶ هزار ميليارد تومان است، بيان کرد: همچنين در کنار اين مصوبات، مصوباتي از جمله توسعه کارخانه حجاب و ... را نيز در  دستور کار داشتيم، ستاد ويژه پيگيري مصوبات سفر در استان تشکيل شده است و ادارات بايد در اين ستاد گزارش روند جذب اعتبارات را ارائه دهند، همچنين بر اساس سهم شهرستان، فرمانداران مصوبات را از اداره‌کل مربوطه پيگيري کنند.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه انتظار از مديران دستگاه‌هاي اجرايي رويکرد تحولي در مديريت زيرمجموعه خود است، خاطرنشان کرد: مديران و معاونان ادارات شهرستاني که تحرک لازم را ندارند، سريعا بايد تغيير آن‌ها در دستور کار مديران کل قرار بگيرد و نيروهاي متخصص و جهادي جايگزين شوند، عمده انتصابات در استان نيروهاي جوان و پرتحرک هستند.
 

وي تصريح کرد: بايد موانع توليد در استان برطرف شود، مديران کار امروز را به فردا موکول نکنند، سرمايه‌گذاري در بخش خصوصي معجزه مي‌کند و نبايد اجازه دهيم که تسهيلات اشتغالزايي برگشت بخورد، براي جبران کسري بودجه نيز مي‌توان از محل فروش املاک مازاد تامين کرد.
 

حيدري با بيان اينکه ستاد هفته دولت با مسئوليت فرمانداران در شهرستان‌ها و معاون امور عمراني در چهارمحال و بختياري تشکيل شود، يادآور شد: پروژه‌هاي خوبي براي افتتاح در هفته دولت پيش‌بيني شده است، افتتاح‌ها بايد واقعي باشد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص سيل اخير در چهارمحال  و بختياري، توضيح داد: شدت خسارات سيل در استان بالا بود  و بايد هر چه سريعتر اعتبارات بحران در سيل جذب و هزينه شود، زيرا باتوجه به سردسير بودن استان، زمان عمليات عمراني محدود است.
 

وي در ادامه با بيان اينکه گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ در اين حجم تاکنون بي‌سابقه بود، تاکيد کرد: علل اين مسئله در حال بررسي است، اجراي خطوط پدافندي ضروري است و بايد شبکه فرسوده آبرساني در استان نيز اصلاح شود، مسائل و مشکلات به وزارت نيرو منعکس شده و بسيج امکانات براي حل مشکل صورت گرفته است.
 

حيدري با بيان اينکه براي حل مشکل آب شرب شهرکرد، تاکنون ۶۰۰ ميليارد تومان تجهيزات وارد استان شده است، گفت: تيم‌هاي تخصصي در چند شيفت کاري در شبانه‌روز مشغول اجراي طرح‌هاي پدافندي تامين آب از طرح عمان ساماني، فدک و تصفيه‌خانه سامان هستند، با اقدام جهادي عمليات عمراني که نيازمند سه ماه زمان بود، در يک هفته اجرا شد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: براي گذر از بحران آب در استان نيازمند همکاري مردم و صرفه‌جويي هستيم، از صبوري مردم تشکر مي‌کنيم، البته بايد صرفه‌جويي در حوزه برق نيز صورت بگيرد تا دچار قطعي نشويم.
 

وي بيان کرد: قانون ايثارگران براي تبديل وضعيت نيروهاي ايثارگر بايد در دستگاه‌هاي اجرايي مورد توجه قرار بگيرد، استخدام خانواده‌هاي شهدا در اولويت است.
 

حيدري در پايان خاطرنشان کرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد جلوي وقوع فساد در زيرمجموعه خود را بگيرند، اگر فسادي در مجموعه رخ دهد، مدير آن دستگاه متهم رديف اول است.
 

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري گفت: همزمان با بيست و يکمين روز بروز بحران و ايجاد شرايط اضطرار ناشي از فعاليت سامانه بارشي در استان علاوه بر عذرخواهي از مردم استان، از صبوري آنان و همکاري کشاورزان به‌ويژه براي تأمين آب قدرداني مي‌کنم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07