پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

خط پدافندي فدک فردا صبح وارد مدار مي‌شود

کد خبر: 178864 تاریخ انتشار: 1401/05/26 22:36:31
نمایش: 660
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: تيم‌هاي تخصصي در چند شيفت کاري در شبانه‌روز مشغول اجراي طرح‌هاي پدافندي تامين آب از طرح عمان ساماني، فدک و تصفيه‌خانه سامان هستند، با اقدام جهادي عمليات عمراني که نيازمند سه ماه زمان بود در يک هفته اجرا شد، قرار است خط پدافندي فدک فردا صبح وارد مدار شود.

غلامعلي حيدري ۲۶ مردادماه در نشست با دانشجويان دانشگاه‌هاي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه يکي از موضوعات بسيار مهم که مقام معظم رهبري تاکيد دارند بحث جهاد تبيين است، اظهار کرد: به اندازه‌اي بحث تبيين مهم بود که جهاد تبيين را بيان کردند و لازم است به اين فرمان گوش جان سپرد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در مقابل کار وسيع و گسترده دشمن مبني بر ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوري اسلامي و تزريق نااميدي و ياس در جامعه، لازم است با استفاده از جهاد تبيين، کار جهادي صورت گيرد، از طرفي بايد در مقابل کار دشمن، دانشجويان با ابتکار عمل، به توليد محتوا بپردازند.
 

وي بر ضرورت کار جهادي تاکيد کرد و گفت: بايد خدمات نظام جمهوري اسلامي و انقلاب به مردم بيان شود، بصيرت‌افزايي، روشنگري به صورت چهره به چهره و در فضاي مجازي بسيار تاثيرگذار است.
 

حيدري در ادامه با اشاره به سيلاب اخير، تصريح کرد: علي‌رغم شدت بارش و خسارات بالا، تلفات جاني گزارش نشد و به خوبي مديريت صورت گرفت، البته اگر مسيل‌ها در روستاي بارده به موقع پاکسازي نشده بود، بارش‌هاي بعدي خسارت‌هاي سنگيني برجاي مي‌گذاشت.
 

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص بحران پيش آمده و گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ، توضيح داد: در طول تاريخ به دليل اينکه اين چشمه در مسير سيل قرار نداشت، با اين حجم گل‌آلود نشده بود، به اين معنا گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ زخم کهنه‌اي بود که سرباز کرد که اکنون ميزان کدورت آب چشمه کوهرنگ به حدود ۱۴۰ رسيده است.
 

وي گفت: اين خط چندين اشکال داشت، به دليل اينکه آب چشمه معدني بوده تصفيه‌خانه يا فيلتري براي آن طراحي نشده بود، مخزن و منبع کافي در شهرکرد وجود نداشت، خط پدافندي نبوده و مهندسي شده نيز نبود.
 

حيدري با بيان اينکه تاکنون ۶۰۰ ميليارد تومان تجهيزات وارد استان شده است، يادآور شد: تيم‌هاي تخصصي در چند شيفت کاري، شبانه‌روزي مشغول اجراي طرح‌هاي پدافندي تامين آب از طرح عمان ساماني، فدک و تصفيه‌خانه سامان هستند، با کار جهادي اقدامات سه ماهه، در يک هفته اجرايي شد، از طرفي قرار است خط پدافندي فدک فردا صبح وارد مدار شود، البته خط پدافندي از ديمه به منبع کوهرنگ اندکي زمان‌بر است.
 

وي گفت: در شرايط ايجاد شده، ۷۰ تانکر کار آبرساني سيار را برعهده داشتند، همچنين ۱۵ حلقه چاه به مخازن آب شهرکرد اضافه و خطوط پدافندي براي اين موضوع درنظر گرفته شد، به طوري‌که براي مساله آب همه کشور را بسيج کردم.
 

حيدري بيان کرد: در سفر رياست جمهوري، ۲۶ هزار ميليارد تومان اعتبار به چهارمحال و بختياري اختصاص داده شد که ۳۸۰۰ ميليارد تومان آن براي بحث آب استان مصوب شد.
 

ضرورت ايجاد تصفيه‌خانه جامع براي چشمه کوهرنگ

​​​در ادامه مهران قاسمي_ معاون منابع انساني و تحقيقات شرکت آبفا چهارمحال و بختياري با اشاره به گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ، بيان کرد: گل‌آلودگي چشمه با ۴۰۰۰ NTU شروع و اکنون به حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ NTU نوسان پيدا کرده است، در صورتي‌که ميزان کدورت به ۷۰ تا ۸۰  NTU برسد مي‌توان آن را وارد شبکه کرد.
 

وي گفت: مجموع نياز آبي شهرکرد حدود ۸۰۰ ليتر بر ثانيه بوده که ۳۵۰ تا ۴۰۰ ليتر بر ثانيه از چشمه کوهرنگ تامين مي‌شد.
 

قاسمي بيان کرد: در سال ۹۷ به دليل گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ و رسيدن ميزان کدورت به ۱۰۰، به فکر اجراي پکيج رفع کدورت در گردنه خلک افتادند که اولين و تنها تصفيه‌خانه سراميکي پکيجي در گردنه خلک نصب شده است، از طرفي تصفيه‌خانه جامعي براي اين خط  مورد نياز بوده که اميد است طي دو تا سه روز آينده ميزان کدورت چشمه کاهش يابد و مشکل آب شهرکرد برطرف شود.
 

وي در پايان خاطرنشان کرد: آبي که از سيستم شبکه توزيع برداشت مي‌شود کاملا سالم، باکيفيت و عاري از هرگونه آلودگي است، مردم با خيالت راحت استفاده کنند، زيرا کيفيت آب، خط قرمز شرکت آبفاست.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07