پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
/ تسنيم/

گزارش ميداني تسنيم از شهرکرد/ آب شرب به اکثر محلات رسيد

کد خبر: 178885 تاریخ انتشار: 1401/05/30 13:21:12
نمایش: 707
اخبار
اگرچه اکنون با وارد مدار شدن طرح‌هاي پدافندي و آبرساني، بيشتر محلات شهرکرد از آب شرب بهداشتي برخوردارند اما همچنان برخي محلات شهرکرد دچار قطعي آب هستند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از شهرکرد، حدود 12 روز از قطعي آب شهرکرد و مناطق اطراف به‌دليل گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ به‌عنوان منبع اصلي تأمين آب شرب شهرکرد مي‌گذرد و با توجه به اينکه 50 تا 60 درصد آب مورد نياز شهرکرد از طريق چشمه کوهرنگ تأمين مي‌شد که گل‌آلود شدن آن و عدم خط پدافندي و تصفيه‌خانه پيشرفته باعث شد چشمه از مدار تأمين خارج شود.
 

پس از آن برخي چاه‌هاي کشاورزي و برخي دستگاه‌هاي اجرايي وارد مدار تأمين آب شرب شد اما باز هم شهرکرد دچار کمبود جدي آب بود و براي همين بسياري از محلات اين شهر دچار قطعي آب شد.
 

در روزهاي قطعي آب شهرکرد، مردم آب مورد نياز خود را از طريق تانکرهاي آبرساني سيار که در سطح شهر بودند و يا از خانه‌هاي فاميل خود که آب خانه‌شان وصل بود تأمين مي‌کردند.
 

در همان روزهاي اول مسئولان  3 خط پدافندي براي تأمين آب شرب اين شهر برنامه‌ريزي کردند، ابتدا خط پدافندي تصفيه‌خانه سامان به شهرکرد وارد مدار شد و حدود 100 ليتر بر ثانيه وارد مدار مي‌کرد.
 

پس از آن و با ورود وزير نيرو به استان چهارمحال و بختياري، عمليات اجرايي 2 خط پدافندي عمان و فدک نيز آغاز شد، دو شب گذشته بود که خط پدافندي عمان وارد مدار شد، همچنين خط پدافندي فدک در مراحل نهايي قرار دارد تا وارد مدار شود.
 

بنابر بررسي‌هاي ميداني و گزارش‌هاي برخي مسئولان، ميزان آب مورد نياز شهرکرد در وضعيت کنوني حدود 800 ليتر بر ثانيه است که تاکنون 650 ليتر بر ثانيه آن تأمين شده است و شهرکرد با کمبود 100 تا 150 ليتر بر ثانيه آب مواجه است.
 

اين 650 ليتر بر ثانيه‌اي که براي آب شرب شهرکرد تأمين شده است، قسمتي از طريق چاه‌هاي منابع آب، قسمتي از طريق چاه‌هاي کشاورزي، قسمتي از طريق خط پدافندي تصفيه‌خانه سامان، قسمتي از طريق خط پدافندي طرح عمان و قسمتي نيز از طريق چشمه کوهرنگ که کدورت آن کمي پايين آمده است تأمين مي‌شود.

بنابر بررسي‌هاي ميداني خبرنگار تسنيم، همچنان در برخي محلات شهرکرد شاهد قطعي آب و مخصوصاً در ساير مناطق شاهد افت جدي فشار آب هستيم، به‌نظر مي‌رسد با وارد مدار شدن خط پدافندي سوم و افزايش ظرفيت تأمين آب از طريق چشمه کوهرنگ، اين مسئله حل شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07