پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تکليف شهردار شهرکرد تا هفته آينده مشخص مي‌شود

کد خبر: 179126 تاریخ انتشار: 1401/06/21 10:16:58
نمایش: 921
اخبار
سرپرست دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياريگفت: شرايط احراز شهرداران بنا بر قوانين تشکيلات و وظايف شوراهاي اسلامي شهر بر عهده وزارت کشور است و به احتمال بسيار زياد حداکثر تا هفته آينده وضعيت شهردار شهرکرد تعيين تکليف خواهد شد.

بهادر عبدالغني در خصوص آخرين وضعيت انتخاب شهردار جديد شهرکرد، اظهار کرد: نامه شوراي اسلامي شهر شهرکرد به وزارت کشور ارسال شده است و تعيين صلاحيت شهردار منتخب در حوزه مديرکل شوراهاي وزارت کشور در حال بررسي است.
 

وي افزود: شرايط احراز شهرداران بنا بر قوانين تشکيلات و وظايف شوراهاي اسلامي شهر بر عهده وزارت کشور است و به احتمال بسيار زياد حداکثر تا هفته آينده وضعيت شهردار شهرکرد تعيين تکليف خواهد شد.
 

عبدالغني با اشاره به مدرک تحصيلي شهردار منتخب شوراي اسلامي شهرکرد، توضيح داد: رشته مکانيک در سرفصل رشته‌هاي حائز شرايط براي شهرداري نيست، اما رشته‌هايي مانند برق شرايط احراز را دارد، بنابراين استعلام از وزارت کشور انجام شده است و باتوجه به اينکه وزارت کشور يک نهاد قانوني محسوب مي‌شود، اين موضوع را تعيين تکليف مي‌کند که آيا محمدحسين واحديان شرايط تصدي پست شهرداري را دارد يا خير؟
 

سرپرست دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: محمدحسين واحديان- شهردار منتخب شوراي شهر شهرکرد در سوابق خود معاونت خدمات شهري و رئيس سازمان زيباسازي شهرداري کاشان را در کارنامه خود دارد، طبيعتا به همين علم بر مسائل شهري را دارد، اما در اين پست‌ها تعامل با شوراي شهر و حرکت عملياتي حائز اهميت است و پيش داوري در خصوص عملکرد  فرد منتخب سخت خواهد بود.
 

وي در خصوص وضعيت شهر شهرکرد، يادآور شد: يکي از موضوعات مربوط به فضاي سبز شهرکرد، مربوط به مشکل آب است، همچنين مديريت در اين حوزه بايد منسجم‌تر باشد، قطعا سرپرست نيز اختيارات شهردار را ندارد، بنابراين اقدامات صورت گرفته در حد انتظار نيست.
 

عبدالغني بيان کرد: اميدوار هستيم که در يک فضاي خوب و با برنامه‌ريزي مناسب پس از انتخاب شهردار بخشي از مشکلات شهر شهرکرد حل شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07