پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار خبر داد

واريز مرحله دوم تسهيلات بازسازي مناطق زلزله‌زده چهارمحال و بختياري

کد خبر: 179209 تاریخ انتشار: 1401/06/29 14:54:32
نمایش: 778
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مرحله دوم تسهيلات بازسازي مناطق زلزله‌زده استان واريز شد و بانک‌ها کار پرداخت را انجام مي‌دهند.

غلامعلي حيدري ۲۹ شهريورماه در جلسه بررسي آخرين وضعيت اجرايي طرح نهضت ملي مسکن در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه سفرهاي متعدد رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي به استان برکات زيادي داشته است، اظهار کرد: خدمات ارزشمندي در اين استان در راستاي محروميت‌زدايي صورت گرفته است، بايد تلاش کنيم تا اين خدمات بيش‌تر شود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به کوهستاني بودن استان، گفت: اين مسئله موجب شده است تا با کمبود زمين براي ساخت مسکن در استان مواجه باشيم، همچنين قيمت زمين در استان بالا است.
 

وي تاکيد کرد: رونق در ساخت و ساز مسکن موجب ايجاد اشتغال و همچنين فعال شدن صنايع مرتبط مي‌شود، بنابراين بايد به سمت ساخت و ساز حرکت کنيم.
 

حيدري با بيان اينکه فصل سرما در چهارمحال و بختياري سريع آغاز مي‌شود، عنوان کرد: بنابراين بازسازي مناطق سيل‌زده، زلزله‌زده و همچنين عمليات ساخت و ساز در طرح نهضت ملي مسکن بايد تا قبل از شروع بارش‌ها آغاز شود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: دستگاه‌هاي خدمات‌رسان براي ارائه خدمات در محلاتي که ساخت مسکن در طرح نهضت ملي در آن‌جا انجام مي‌شود، مشکلي ندارند و بايد از اعتبارات داخلي خود و منابع ملي نيز کمک بگيرند.
 

وي در ادامه با اشاره به اينکه ساخت و ساز مسکن‌هاي باقي‌مانده در طرح نهضت ملي مسکن در چهارمحال و بختياري که متقاضي واريز وجه داشته است بايد ظرف يکماه آغاز شود، گفت: در شهر شهرکرد ساخت مسکن ۳۷۰۰ متقاضي در اين طرح آغاز نشده است، شرکت آب و فاضلاب بايد زيرساخت تامين آب را از منابع داخلي انجام دهد.
 

حيدري تصريح کرد: يک واحد توليد بتن و قطعات بتني توسط شرکت بنياد بتن اصفهان در چهارمحال و بختياري راه‌اندازي شود و اين شرکت پس از اتمام طرح نهضت ملي مسکن نيز در استان براي توليد قطعات بتني مستقر باشد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان خاطرنشان کرد: مرحله دوم تسهيلات بازسازي مناطق زلزله‌زده استان واريز شد و بانک‌ها کار پرداخت را انجام مي‌دهند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07